۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۹۱۲۶۱
به میزبانی جامعه المصطفی العالمیه؛

پنجمین گردهمایی مؤسسه های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان برگزار شد

پنجمین گردهمایی مؤسسه های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان برگزار شد
پنجمین گردهمایی مؤسسه های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عباسی و حداد عادل در قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین گردهمایی مؤسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان به همت بنیاد سعدی پیش از ظهر امروز در سالن نشست‌های شهید عارف الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) قم آغاز شده و تا بعد از نماز مغرب و عشاء ادامه خواهد داشت.

در این نشست که همراه با حضور نمایندگان ۳۴ مرکز آموزشی، پژوهشی، دانشگاهی و علمی متولی آموزش زبان فارسی در کشور بود، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه و دکتر غلامعلی حدادعادل رییس بنیاد سعدی به عنوان سخنرانان اصلی حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که در بیش از هزار سال زبان فارسی با معارف اسلامی و دینی عجین شده است، گفت: امروز بدون شک این زبان محمل انتقال معنویت، عقلانیت و عدالت یعنی پیام انقلاب اسلامی به جهان است.

حداد عادل نیز برگزاری ۱۹۰۰ دوره آموزش زبان فارسی از سوی المصطفی به افراد خارجی را کاری کارستان عنوان و خواستار همکاری با اساتید این مرکز در خارج از کشور برای آموزش زبان فارسی شد.

در ادامه این گردهمایی حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز به ایراد سخنرانی پرداخت؛ وی از برگزاری ۳۳ کرسی زبان و ادبیات فارسی در سراسر جهان خبرداد و یکی از ثمرات این مسأله را ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و مبارزه با ایران هراسی عنوان کرد.

همچنین در این نشست حجت الاسلام کارگر رییس مرکز آموز زبان معارف اسلامی المهدی با اشاره به نقش زبان فارسی در باز شناسی و بازآفرینی میراث‌های معنوی از آموزش این زبان به بیش از دویست هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در المصطفی خبرداد.

رضا مراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی نیز با اشاره به لزوم گسترش آموزش زبان فارسی به افرادی که خواهان یادگیری این زبان هستند، تأکید کرد که فعالیت جامعه المصطفی در گسترش زبان فارسی در جهان بی نظیر است.

یادآور می‌شود، این نشست یک روزه که از پیش از ظهر امروز آغاز شده و تا ساعاتی از شامگاه امروز ادامه خواهد داشت، دارای چهار پنل و نشست تخصصی است که در نشست اول با عنوان «تولید محتوا و استاندارد سازی آزمون ها» دکتر بهروز محمودی بختیاری به ارائه بحث و نظر پرداخت.

سه پنل تخصصی عصر نیز «آموزش مجازی زبان و ادبیات فارسی»، «روش‌ها و شگرد‌های نوین در آموزش زبان و ادبیات فارسی» و «راهکار‌های جذب فارسی آموزان و تقویت کرسی‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی» با ارائه اساتید احسان طوفانی نژاد، بهادر باقری و رضا مراد صحرایی ادامه پیدا خواهد کرد.

معرفی و رونمایی از مهمترین آثار بنیاد سعدی، جامعه المصطفی العالمیه و سایر مراکز آزفا و همچنین جمع بندی گردهمایی و تعیین سیاست‌های کلی برای ششمین گردهمایی توسط معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و برگزاری مراسم اختتامیه از دیگر برنامه‌های پنجمین گردهمایی مؤسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی است./۱۳۳۰/پ202/ب1
ارسال نظرات