۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۹۱۲۶۴
معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی:

فعالیت جامعه المصطفی در گسترش زبان فارسی در جهان بی نظیر است

فعالیت جامعه المصطفی در گسترش زبان فارسی در جهان بی نظیر است
صحرایی با اشاره به لزوم گسترش آموزش زبان فارسی در جهان تأکید کرد که فعالیت جامعه المصطفی در جهت آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین گردهمایی مؤسسه های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان به همت بنیاد سعدی پیش از ظهر امروز در سالن نشست های شهید عارف الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم آغاز شده و تا بعد از نماز مغرب و عشاء ادامه خواهد داشت.

دکتر رضا مراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی در این نشست اظهار داشت: با یک شعار از پنج سال پیش برنامه ریزی مشترکی در جهت هم افزایی نهادهای متولی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان شکل گرفت و 25 نهاد در یکم آذرماه سال 93 در بنیاد سعدی گرد هم آمدند.

وی افزود: ثمره آن نشست تدوین کتابچه شناخت نامه زبان فارسی و تدوین شناسنامه ای برای همه نهادهای متولی زبان فارسی فارسی بود، همچنین همایش دوم با حضور هفت نهاد دیگر با برپایی نمایشگاهی از آثار جدید در آذرماه 94 برگزار شد که این همایش نیز کمک کرد که بتوانیم آگاهانه تر گام برداریم.

صحرایی با اشاره به برگزاری همایش سوم در دی ماه 95 در بنیاد ایرانشناسی اضافه کرد: در این همایش نیز 25 نهاد حضور داشتند و افزون بر برپایی نمایشگاه، سامانه متولیان زبان فارسی نیز در بنیاد سعدی راه اندازی شد و ماهیت آن همایش پرسش و پاسخ ها در قالب نشست های علمی و پژوهشی مختلف بود.

وی عنوان کرد: 34 نماینده متولی آموزش زبان فارسی به خارجی ها در دی ماه 96 بار دیگر در بنیاد سعدی گرد هم جمع شدند و ثمرات خوبی را نیز از آن نشست به جای گذاشتند، امروز نیز در این لحظه با همایش پنجم به میزبانی جامعه المصطفی 34 نهاد شرکت دارند و همچنین نمایندگانی از کشورهای ترکیه، عراق و انگلستان نیز حاضر هستند.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی با بیان این که سنت علمی در این محفل شکل گرفته است و کتاب های نسل اول و دوم و سوم آموزش زبان فارسی تألیف شده است، گفت: بسیار مایه خرسندی است که 14 دانشگاه کشور و چندین مرکز علمی و پژوهشی تلاش گسترده ای در جهت افزایش سطح آموزش زبان فارسی در جهان داشته اند و با بنیاد سعدی نیز همکاری خوبی دارند.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی مشترک بنیاد سعدی 4 نشست علمی تولید محتوا و استاندارسازی آزمون ها، آموزش مجازی، دانش ها و شگردهای نوین در آموزش زبان و ادبیات فارسی و راهکارهای تقویت کرسی های زبان فارسی در خارج از ایران را امروز در جامعه المصطفی برگزار خواهیم کرد.

صحرایی در پایان معرفی روش های اجرا، معرفی آثار و دستاوردهای جدید این مراکز از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش نشان دادن فعالیت های گسترده جامعه المصطفی در جهت رشد آموزش زبان فارسی به افرادی است که هیچ آشنایی با این زبان ندارند که باید اعتراف کنیم فعالیت این جا با کل فعالیت هایی که در جهت آموزش زبان فارسی در جهان شکل می گیرد برابری می‌ کند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات