۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۹۱۲۹۱
امام جمعه اهر:

آیت الله شاهرودی مصداق عالمی اخلاق‌مدار و فاضل بود

آیت الله شاهرودی مصداق عالمی اخلاق‌مدار و فاضل بود
حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که هر یک از شاگردان مرحوم آیت الله شاهرودی منشأ اثر هستند، گفت: آن عالم وارسته از جمیع جهات مصداق یک عالم اخلاق‌مدار و فاضل بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در مجلس بزرگداشت مرحوم آیت‌الله شاهرودی که در حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم آیت الله شاهرودی تابع محض ولایت بود و تحت هر شرایطی از امر رهبری کوتاه نمی‌آمد.

وی با بیان این‌که آن عالم مجاهد و فقیه زمان شناس؛ آشنا به وظیفه و اهل بصیرت بود، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله شاهرودی فقیهی متواضع بود که از شاگردان بنام آیت الله شهید محمدباقر صدر به شمار می‌رفت و طی دوران مسؤولیت آن مرحوم در قوه قضائیه شاهد تحولات شگرفی بودیم.

امام جمعه اهر با بیان این‌که جلسات درس و بحث مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در حوزه علمیه یکی از پربارترین و مهم‌ترین جلسات اصولی حوزه به شمار می رفت، افزود: به یقین حوزه‌ با از دست دادن چنین عالمی وارسته، یتیم ماند و این ضایعه سنگین به جبران ناپذیر است.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این‌که مرحوم شاهرودی اجازه اجتهاد خود را در 30 سالگی از آیت‌الله صدر گرفته که نشان از توانایی علمی و فقهی وی دارد، گفت: آیت‌الله شاهرودی از هیچ تلاشی برای خدمت به نظام، انقلاب و رهبری دریغ نکردند، همین شد که شاهد بودیم مراسم تشییع او با شکوه هر چه تمام برگزار شد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که آیت الله هاشمی شاهرودی یک عمر به نظام، اسلام و رهبری خدمت کرد و در شرایط حساسی که توقع می‌رفت وارد صحنه می‌شد، افزود: آیت الله شاهرودی عمر خود را پای مکتب اسلام گذاشت و در نهایت شاگردانی را تحویل جامعه داد که هر یک منشأ اثر هستند.

وی با بیان این‌که مرحوم آیت الله شاهرودی از جمیع جهات مصداق یک عالم اخلاق‌مدار و فاضل بود، گفت: برخی از علما افزون بر ویژگی های علمی و فقهی، در زمینه اجتماعی و سیاسی نیز فعال بوده و خدمات زیادی داشته اند. امروز اگر شاهد چابک بودن دستگاه قضایی هستیم که به برکت اقدامات زیربنایی مرحوم شاهرودی بوده است./935/ت303/ب1

ارسال نظرات