۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۹۱۳۲۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی:

آیت‌الله هاشمی شاهرودی از یاوران کم‌نظیر رهبر معظم انقلاب بود

آیت‌الله هاشمی شاهرودی از یاوران کم‌نظیر رهبر معظم انقلاب بود
استاد حوزه و دانشگاه آیت‌الله شاهرودی را مصداق بارز «اولوالألباب» دانست وگفت: ایشان از كارگزاران باوفای نظام و از یاوران کم‌نظیر رهبری به شمار می‌رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی امشب در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی كه از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به این‌که ایشان ثمره شجره طیبه حوزه نجف بودند، گفت: ایشان فقیهی مجاهد و برجسته بوده و خدمات ارزنده‌ای به‌ نظام ارائه كردند.

وی با بیان این‌که بر اساس روایات همه اجزای دنیا با مرگ عالم چهل ماه عزاداری می‌کنند، اظهار داشت: هیچ‌چیز به‌اندازه فقدان عالم شیطان را خوشحال نمی‌کند، زیرا علما مرزبانان دین هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با بیان این‌که مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی شاگرد برجسته علمای بزرگی همچون آیت‌الله خویی، شهید صدر و امام خمینی(ره)بودند، ابراز داشت: ایشان نگاه ژرف و عمیقی نسبت به مباحث علمی داشت تا جایی كه شهید صدر ایشان را "نابغتنا" معرفی می‌کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که شخصیت علمی مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی تحت‌الشعاع شخصیت سیاسی‌شان قرار گرفت، افزود: ایشان نسبت به مسائل روز درک بالایی داشت و از همین جهت نیز در مناصب مختلف به‌نظام اسلامی خدمت‌رسانی کردند.

وی با اشاره به اندیشه قوی مرحوم آیت‌الله شاهرودی در زمینه اصول فقه گفت: ایشان کتب ارزشمندی همانند موسوعه فقه، الجواهر فی ثوبه الجدید و مجله فقه اهل‌بیت(ع) را به رشته تحریر در آوردند و ما امیدواریم بحث «مجله فقه اهل‌بیت(ع)» که تاکنون 100 شماره از آن منتشر شده، به همین شکل ادامه پیدا کند؛ این مجله چالش های اساسی فقه را مطرح کرده و پاسخ می دهد و به نوبه خود از بهترین کارهای فقهی محسوب می شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با انتقاد از این‌که برخی افراد به صورت ناآگاهانه علیه حوزه شایعه پراکنی می‌کنند، افزود: برخی افراد كارهای پژوهشی عمیق و دقیقی كه در حوزه انجام می شود را نمی بینند و بدون آگاهی به آن هجمه می كنند؛ اگر كسی فقط آثار مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی را ببیند دیگر به خود اجازه نمی دهد بگوید حوزه ها نوآوری ندارند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی را مصداق بارز «اولوالألباب» دانست و بیان کرد: ایشان از كارگزاران باوفای نظام و از یاوران کم‌نظیر رهبری به شمار می‌رفتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی به تبیین ویژگی‌های "اولوالألباب" از دیدگاه قرآن كریم پرداخت و عنوان كرد: اندیشه ورزی، آزاداندیشی، تقید به ارزش‌های اخلاقی، فرجام اندیشی، شرح صدر، تقوا و عبرت گیری از ویژگی‌های صاحبان خرد است و بدون تردید مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی مصداق بارز «اولوالألباب» بودند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی بر اساس نیاز انقلاب و نظام اسلامی مسؤولیت می‌پذیرفت، یادآور شد: ایشان با توجه به شخصیت والایی که داشتند نیازی به پذیرش مناصب مختلف نداشت؛ به‌عبارت‌دیگر این مناصب و مسؤولیت‌ها نبود که به ایشان اعتبار بخشید، بلکه ایشان بودند که به مناصب اعتبار بخشیدند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 19

/841/پ202/ق

ارسال نظرات