۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۹۱۳۳۱
امام جمعه موقت بیرجند:

مسؤولان با خدمت صادقانه امید را به مردم تزریق کنند

مسؤولان با خدمت صادقانه امید را به مردم تزریق کنند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مسؤولان با خدمت صادقانه، امید را به مردم تزریق کنند و اعتماد آنها را برگردانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند امشب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی شاهرودی که در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: دنیا گذرگاه است نه قرارگاه؛ مردم نیز در این دنیا دو دسته هستند.

وی گفت: یک دسته مردم کسانی هستند که جان، روح، اخلاق و انسانیت خود را به مقام و شهرت، لذت و ثروت دنیا می‌فروشند و دسته دوم مردم نیز کسانی هستند که نفس خود را خریدند و جان خود را از تعلقات دنیایی آزاد کردند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید از نظر درونی قوی و غنی باشیم، افزود: افتخار ما به داشتن ثروت و مقام و شهرت نباشد بلکه افتخار ما این است که بندگی خدا را می‌کنیم.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه امام راحل با تدبیر توانستند مردم را بسیج کنند و نظام مبتنی بر فرهنگ ناب توحیدی را بنا کنند، تصریح کرد: دشمن در طول 40 سال از انقلاب اسلامی تلاش می‌کند که نظام اسلامی را تحت سلطه خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد اجازه دهد که یک کشور از تحت اسارت آن‌ها خارج شود، ادامه داد: اما به برکت مردم و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری تمام تلاش‌های دشمن عقیم مانده است.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نتیجه مثلثی بود که با هم آن را پدید آوردند و ماندگاری انقلاب در گرو این مثلث است از این رو تمام تلاش دشمن از بین بردن این مثلث است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه این سه ضلع مثلث شامل فرهنگ فاخر اسلامی، ولایت فقیه و مردم است، اظهار کرد: فرهنگ اسلامی بطلان ناپذیر و آسیب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره تلاش کردند تا به ولایت فقیه ضربه بزنند اما مردم ایران اسلامی فریب دشمن نمی‌خورند و گرفتار جهالت نمی‌شوند، افزود: امروز آن‌ها ضلع سوم یعنی مردم را مورد هدف قرار دادند و اگر مردم در صحنه نباشند ولی فقیه زمان تنها می‌ماند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز تمام تمرکز دشمن این است که با تحمیل جنگ و تحریم‌های ظالمانه مردم را از ولایت فقیه ناامید و از انقلاب اسلامی جدا کنند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه سه عامل روحانیان و حوزه‌های علمیه، مسؤولان و مردم در حفظ وحدت جامعه موثر هستند، بیان کرد: روحانیون و اساتید حوزه به صورت عملی عظمت فرهنگ ناب اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه فرهنگ اسلامی بی بدیل است و انسانیت منهای قرآن و اسلام، هیچ است، عنوان کرد: روحانیان خدمات چهل ساله انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند، این خدمات چهل ساله انقلاب از خدمات 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی بیشتر و بهتر است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: مسؤولان با خدمت صادقانه، امید را به مردم تزریق کنند و اعتماد را برگردانند و اگر مردم بدانند مسؤولان صادق و پاک دست هستند صبوری می‌کنند اما ببینند عده‌ای به دنبال اختلاس و رانت بازی و پر کردن جیب خود هستند این وضعیت را تحمل نمی‌کنند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه مردم نقش اساسی در ماندن و یا نماندن با اسلام و ولایت فقیه دارند، گفت: مردم در انتخاب مسؤولان دقت کنند اما متاسفانه گاهی مواقع مردم با معیارهای اسلامی مسؤولان را انتخاب نکردند.

وی با بیان اینکه مردم هوشیار باشند و از علما و روحانیان جدا نشوند، افزود: از روحانیت، مرجعیت و ولایت جدا نشویم و باید روحانیت و مرجعیت را بر اساس دیانت انتخاب کنیم نه بر اساس سیاست چرا که باید دیانت ما محور باشد.

امام جمعه موقت بیرجند اذعان داشت: مردم باید پیوسته اهل امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه باشند و مکتب ما مکتب فریاد منطقی هست و در برابر انحرافات نباید سکوت کنیم./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات