۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۹۱۳۳۴

سومين نمايشگاه سراسري پايتخت كتاب كشور گشايش يافت

سومين نمايشگاه سراسري پايتخت كتاب كشور گشايش يافت
سومين نمايشگاه سراسري کتاب کاشان يايتخت كتاب كشور با حضور مسؤولان و متوليان فرهنگي در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان گشايش يافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میثم نمکی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه، گفت: در نمایشگاه امسال بیش از ۶۳ هزار عنوان کتاب از ۲۷۶ ناشر و نمایندگی شرکت دارند.

وی برگزاری سومین نمایشگاه استانی کتاب کاشان را از برنامه‌های چهارمین پایتخت کتاب ایران اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه افزون بر عرضه بیش از ۶۳ هزار عنوان کتاب همه روزه برنامه جنبی در حوزه کتاب و کار‌های فرهنگی و هنری نیز برگزار می‌شود.

نمکی رونمایی و جشن امضا کتاب از سوی ناشران، کارگاه‌های آموزشی، ویژه برنامه‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، کارگاه شعر و داستان نویسی، شب شعر، غرفه مطبوعات و نشریه‌های کاشان، اجرای نقالی را از مهمترین برنامه‌های جنبی سومین نمایشگاه استانی کتاب کاشان اعلام کرد.

رییس تاداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به آمادگی کاشان برای یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی در حوزه کتاب کشور خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه مسوولان شهرستان کاشان در حوزه‌های فرهنگی و اجرایی پشتیبانی کامل از سومین نمایشگاه سر اسری کتاب کاشان است.

نمکی یکی از مشکلات کشور را سرانه پایین مطالعه به ویژه بین نسل جوان دانست و افزود: با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب افزون بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه شاهد رشد سرانه مطالعه خواهیم بود.

لازم به ذکر است، چهاردهیمن نمایشگاه کتاب اصفهان و سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی و سومین نمایشگاه سراسری کتاب پایتخت کتاب ایران – کاشان بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۵ تا ۱۱ دی ماه در مصلی بقیه الله الاعظم در بلوار امام رضا (ع) کاشان افتتاح شد، این نمایشگاه به مدت یک هفته همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است./۱۳۰۷/پ203/ب1
malekabadi
ارسال نظرات