۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۹۱۳۵۲
در پی تداوم حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق؛

جنبش النجباء عراق: اقدام «ترامپ» بدون مجازات نخواهد ماند

جنبش النجباء عراق: اقدام «ترامپ» بدون مجازات نخواهد ماند
جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق با متهم کردن رییس‌جمهور آمریکا به نقض حاکمیت عراق، تاکید کرد که این اقدام او بی‌مجازات نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری رسا، هم‌زمان با دیگر گروه‌های عراقی، جنبش «النجباء» نیز به سخنان رییس‌جمهور آمریکا در استان «الانبار»، واکنش نشان داد و آن را نقض حاکمیت عراق دانست.

«هاشم الموسوی» سخنگوی رسمی این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور احمق آمریکا باید بداند که حاکمیت عراق با خون حاصل شده است و پایگاه‌های نظامی [آمریکایی] در کشور مقاومت و شهدا جایی ندارد.

به گفته هاشم الموسوی، «دولت عراق اکنون باید نیروهای آمریکایی را از کشور اخراج کند زیرا حضور آنها، نقض حاکمیت عراق است. ترامپ می‌خواهد از پایگاه عین الاسد، حاکمیت عراق را کمرنگ کند اما ما به هیچ قیمتی اجازه این کار را نمی‌دهیم».

سخنگوی النجباء تاکید کرد که نقض حاکمیت عراق از سوی «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا، «بدون مجازات نخواهد ماند».

در ادامه این بیانیه آمده است: ما اجازه نخواهیم داد که عراق پایگاهی برای تهدید علیه کشورهای همسایه باشد و اهانت به حاکمیت عراق از سوی ترامپ نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ترامپ که روز گذشته در سفری ناگهانی به بازدید از پایگاه هوایی «عین الاسد» نیروهای آمریکایی در استان الانبار رفته بود، در سخنانی تاکید کرد که مطلقا قصد ندارد از عراق عقب‌نشینی کند.

رییس جمهور آمریکا در ادامه این اظهارات بار دیگر تصمیمش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه را مورد تأکید قرار داد و گفت: «وظیفه آمریکا ساختن کشورها نیست و این کار را باید کشورهای ثروتمند انجام دهند.

داعش شکست خورده و خلیفه رفته است و اگر نیاز باشد عملیاتی در سوریه انجام دهیم از پایگاه‌ نظامیان آمریکایی در عراق این عملیات انجام خواهد شد.»

 سفر سرزده رییس‌جمهور آمریکا به عراق با واکنش مسؤولان این کشور مواجه شد و گروه‌های مختلف عراقی خواستار خروج نظامیان این کشور شدند./994/ب101/ف

ارسال نظرات