۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۹۱۳۶۸
رییس پژوهشکده اندیشه سیاسی و تمدن اسلامی:

هیأت‌های مذهبی از هویت شیعی و اسلامی جامعه پاسداری کنند

هیأت‌های مذهبی از هویت شیعی و اسلامی جامعه پاسداری کنند
نجفی با تأکید بر شناخت تاریخ و بحث منطقی درباره آن گفت: وجود هویت های شیعی و اسلامی در جامعه که تاکنون مردم را امیدوار به آینده نگه‌داشته است.
به گزارش خبرگزاری رسا، موسی نجفی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دهمین گردهمایی هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که با موضوع هیأت و گفتمان انقلاب اسلامی در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد، طی سخنانی با عنوان «بدتر از قاجار» به بررسی تفاوت‌های نظام اسلامی با رژیم شاهنشاهی پرداخت و اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم به تفاوت‌ها بپردازیم باید به ماهیت و هویت نظام اسلامی و رژیم شاهنشاهی توجه کنیم چراکه همین تفاوت میان هویت‌ها موجب پیروزی انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به تغییر نگاه مردم ایران در طول تاریخ نسبت به هویت دین اضافه کرد: در دورانی مردم ایران زرتشتی بودند تا اینکه از دوران صفویه متوجه شدند که روایت جدیدی از اسلام وجود دارد که روایت حق است و باید بر اساس آن برنامه زندگی خود را تنظیم کنند.

رییس پژوهشکده اندیشه سیاسی و تمدن اسلامی خاطرنشان کرد: در دوران قاجار خارجی‌ها در ایران نفوذ کردند، اما شاهان قاجاری به کشور‌های خارجی وابسته نبودند درحالی‌که شاه پهلوی توسط خارجی‌ها در ایران منصوب شد و خانواده او نیز بزرگ‌ترین خیانت‌ها را به ملت انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه شناخت تاریخ و بحث منطقی در مورد رخ‌داد‌های تاریخی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: شیعیان باید مراقب باشند تا با توهین و لعن‌های اشتباه به راه وهابی‌ها کشیده نشوند، ما تبری و تولی داریم، اما سیاست اصلی تقریبی است و دشمن به صورت مستمر با ایجاد اختلاف در میان مسلمانان به دنبال ضربه‌زدن به اسلام و شیعه است.

نجفی از تلاش دشمن برای تخریب چهره نظام اسلامی یاد کرد و گفت: ما یک حکومت شیعی ایده‌آل هستیم که با وجود لعن فرستادن به ظالمان در زیارت عاشورا، می‌توانیم مقابل دشمنان با بقیه مذاهب نیز همراه باشیم و در راستای اهداف مشترک حرکت کنیم.

مدیر گروه تاریخ و اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به اینکه قاجاری‌ها به دین اسلام و مذهب شیعه توجه داشتند، مطرح کرد: پهلوی به دنبال این بود که از میان زرتشتی و بهاییت دین جدیدی را برای مردم معرفی کند.

وی با تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی باید از هویت شیعی و اسلامی جامعه پاسداری کنند، تصریح کرد: وجود این هویت است که تاکنون مردم را امیدوار به آینده نگه‌داشته است و این مردم بینش قوی دارند که توانستند سال ۱۳۵۷ از رژیم سلطنتی عبور کنند و دیگر به گذشته خود بر نمی‌گردند.
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 12
/۸۷۶/د102/ق
ارسال نظرات