۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۹۱۳۸۱
حجت الاسلام لائینی تأکید کرد؛

ضرورت بازخوانی و رمزگشایی فتنه سال 88 برای مردم

ضرورت بازخوانی و رمزگشایی فتنه سال 88 برای مردم
حجت الاسلام لائینی بر ضرورت بازخوانی و رمز گشایی از فتنه 88 برای مردم تأکید کرد و گفت: باید به دنبال علل، عوامل و چرایی حماسه نهم دی رفت.
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به حماسه ملت با بصیرت ایران اسلامی در نهم دی بر لزوم بازکاوی و رمز گشایی نهم دی تاکید کرد.

وی با بیان این که نهم دی برای نظام بسیار مهم است، چون اولاً یادآور یک حماسه بزرگ مردمی است، افزود: این حماسه عظیم در حقیقت خود یک انقلاب دیگری است که اتفاق افتاد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهم دی نشان دهنده بصیرت ملت بزرگ ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: ملت با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در این روز ماندگار وحدت و همبستگی خود در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی را ثابت کردند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که حماسه نهم دی در تراز سایر حماسه‌ها و حرکت‌های بزرگ و تاریخی انقلاب است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود به منظور تقویت این حماسه عظیم بهره گرفته شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهم‌تر از برگزاری بزرگداشت نهم دی بازخوانی و رمزگشایی از این حماسه مردمی است، بیان داشت: باید به دنبال علل، عوامل و نیز چرایی این حماسه عظیم رفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تنها تعریف کردن از حماسه نهم دی کافی نیست بلکه باید علل و عوامل این حماسه ماندگار بازخوانی شود، خاطرنشان کرد: تنها تجلیل خالی بدون رمز گشایی از این حماسه ماندگار فایده ندارد.

وی با بیان این که باید ماهیت فتنه ۸۸ به خوبی برای مردم تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: تنها بزرگداشت برای این حماسه عظیم فایده ندارد بلکه باید چرایی بروز فتنه ۸۸ و در ادامه آن حرکت عظیم و مردمی به خوبی تبیین شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید سرچشمه‌های ایجاد فتنه ۸۸ برای نسل جوان به خوبی تبیین شود، گفت: اگر این موضوع درتاریخ بسته باقی بماند ما درس‌ها و عبرت‌های بزرگی را از دست دادیم باید به مردم گفت تا در جریان قراربگیرند که دوباره فتنه مجال تجدید قوا نداشته باشد./950/ت310/ب1
ارسال نظرات