۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۹۱۴۰۹
یادداشت؛

رمز پاسداشت حماسه ۹ دی

رمز پاسداشت حماسه ۹ دی
حماسه تاریخی مردم ایران در ۹ دی ۱۳۸۸ قابلیت و کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد.
به گزارش خبرگزاری رسا، در بازخوانی تحولات کشور در سال‌های اخیر، به همان میزان که فتنه بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری برای مردم ایران تلخ بود وهزینه‌های سنگین مادی ومعنوی را تحمیل کرد، حماسه ۹ دی ماه که خروش ملت ایران علیه فتنه‌گران وحریم شکنان ارزش‌های انقلابی وعاشورایی بود، شیرین و درتاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.
 
حماسه تاریخی مردم ایران در ۹ دی ۱۳۸۸ قابلیت و کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد و ثابت کرد که اگر همه قدرت‌های مالی و سیاسی جهان در مقابل نظام اسلامی بایستند، این نظام قادر است در مقابل آن‌ها بایستد و اهداف خود را به پیش ببرد. ۹ دی ظرفیت و کارآمدی ولایت فقیه را در عبور از بحران‌ها نشان داد و ثابت کرد که این نظام که برگرفته و در امتداد ولایت علوی است، قادر است با اتکا به عنایات الهی و پشتوانه مردمی از توطئه‌هایی که حتی به اتکا وادعای حمایت از آرای مردم و با توطئه «توهم تقلب» طراحی و به اجرا درآمده بود، نیز با اقتدار عبور کند.
 
حماسه ۹ دی این باور را ایجاد کرد که تفکر انقلاب اسلامی و مدیریت نظام جمهوری اسلامی ظرفیت لازم را برای مقابله با چالش‌های پیچیده دارد، می‌تواند آسیب‌های داخلی وهجمه‌های بیرونی را مهار کند، چرا که صراحت دشمنان در میدانداری آن فتنه به‌جایی رسیده بود که کنگره امریکا با اختصاص ۵۵ میلیون دلار بودجه، پنتاگون را مأمور این صحنه کرد و به اوباما سه ماه فرصت داد که پرونده را به نتیجه برساند.
 
همان زمان کلینتون، وزیر خارجه وقت امریکا اذعان کرد که امریکا هر کاری از دستش برآمد انجام داد. اگرچه چند سال بعد و در جریان رقابت‌های انتخاباتی امریکا افسوس می‌خورد که کاش امریکا بیشتر تلاش کرده بود. این در حالی بود که بخش عمده‌ای از ظرفیت یک جریان عمده سیاسی کشور نیز در میدان فتنه با دشمن همراه بود.
 
آنچه ضرورت پاسداشت حماسه ۹ دی وتقویت ظرفیت‌های مردمی انقلاب را در شرایط کنونی ایجاب می‌کند، استمرار دشمنی دشمنان انقلاب وتلاش آن‌ها در بازسازی فتنه‌های داخلی، همسان فتنه ۸۸ است و به همین دلیل بود که در سال گذشته ودر پی آشوب‌های دی‌ماه ۹۶ تیم جدید حاکم در کاخ سفید، حتی به قیمت پشت پازدن به برجام، سناریو‌های خود را بر چالش آفرینی داخلی متمرکز کرد و آشوب‌های دی‌ماه سال ۱۳۹۶، به نقطه ثقلی برای دشمنان نظام اسلامی برای طراحی واجرای تحریم‌های گسترده کنونی برای ایجاد چالش و بحران داخلی تبدیل شد و به برنامه ترامپ برای خروج از برجام و تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران انجامید، با این هدف که فشار بر مردم ایران بتواند به نارضایتی‌ها دامن زده وزمینه تغییر و براندازی نظام اسلامی را از داخل فراهم کند.
 
در روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه سال ۹۶ ترامپ دریکی از موضع‌گیری خود در حمایت از اغتشاشات، با استفاده از تجربیات فتنه ۸۸ در سخنرانی سالانه‌اش در کنگره امریکا با اشاره به حمایت‌های گذشته امریکا از اغتشاشات دی‌ماه ۱۳۸۸ وگلایه از اینکه اوباما در آن زمان از فرصت‌ها به درستی استفاده نکرد از عزم این کشور بر دامن زدن و تداوم این تحرکات سخن به میان آورد و با ادعای حمایت از مردم ایران گفت: که: «امریکا در کنار مردم ایران در مبارزه شجاعانه‌شان برای آزادی می‌ایستد».
 
نمایندگان مجلس امریکا هم در قطعنامه‌ای که سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه ۹۶ به تصویب رسانده بودند، با توصیه دولت به تداوم فشار‌ها و تحریم‌ها برای به نتیجه رساندن این اغتشاشات، از دولت امریکا می‌خواهند با تشدید تحریم‌های هدفمند و برای برگزاری جلسات اضطراری شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل برای محکومیت دولت ایران، با تسریع صدور مجوز‌های لازم، امکان استفاده از فناوری‌های ارتباطی در داخل ایران را فراهم کند و از شرکت‌های ارتباطی نیز خواسته‌شده بود که درخواست‌های دولت ایران برای محدود شدن دسترسی به برخی از نرم‌افزار‌های پیام‌رسان را نپذیرند.
 
در کنار این تحرکات رسمی کاخ سفید، رسانه‌های غربی به‌ویژه رادیو فردا، بی‌بی‌سی، صدای امریکا و... همراه با شبکه‌های تلگرامی معاند بیرونی و داخلی که به یمن انفعال مسئولان دوباره مجال تاخت‌وتاز بر افکار عمومی را یافته بودند؛ متأثر از پیامد‌های آشوب‌ها دور جدیدی از فراخوان‌ها و سیاه نمایی‌ها و هجمه به‌نظام را آغاز کرده و کوشیدند تا با فضاسازی داخلی، زمینه را برای تمکین به آغاز مذاکره بر سر توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران فراهم کنند.
 
به همین دلیل پس از اعمال مرحله اول و دوم تحریم‌ها در ۱۸ مرداد و ۱۳ آبان ۱۳۹۷، نقطه امید کاخ سفید این بود که این تحریم‌ها که هدف اصلی‌اش ایجاد نارضایتی اجتماعی و دامن زدن به آشوب‌های خیابانی بود، منجر به برهم ریختن سامانه داخلی کشور شود که نشد و به‌رغم تورم نزدیک به ۳۰۰ درصدی، اما آشوبی اتفاق نیفتاد و این در حالی بود که ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا با واژگانی تهدیدآمیز نظیر اینکه تحریم‌ها بسیار جدی هستند، خیلی شدید هستند، تشدید هم خواهند شد، شروع آن را اعلام کرده بود و پمپئو، وزیر خارجه امریکا هم با ادعای اینکه تحریم‌هایی که برقرار می‌شود، کمرشکن‌ترین تحریم‌ها علیه ایران است، سعی در بزرگنمایی تحریم‌ها داشتند.
 
آنچه در روند تشدید تحریم‌های کنونی امریکایی‌ها را عذاب داده و می‌دهد، ناتوانی در بر هم ریختن فضای داخلی ایران است، ترامپ که مبتنی بر سرویس‌دهی منافقین و شبکه اطلاعاتی آل سعود تا قبل از آبان ماه هرروز مدعی می‌شد که ایران هرروز اغتشاش است وقتی به دلیل دروغ بودن ادعایش با رسوایی مواجه شد، مدعی شد که ایرانی‌ها روز‌های آخر هفته آشوب می‌کنند.
 
اما وقتی این هم دروغ از کار درآمد، برای پرهیز از مضحکه شدن توسط رسانه‌های غربی، دیگر از اغتشاشات روزانه و هفتگی سخن نمی‌گوید. اما همچنان به انتظار نشسته است تا تشدید تحریم‌ها در پیوند با ضعف‌های داخلی، به آشوب‌های داخلی منجر شده و دشمنان نظام به اهداف خود برسند.
 
تردیدی در این نیست که تجربه فتنه ۸۸ و پیامد‌های تلخ آن وهمچنین آشوب‌های دی ماه گذشته و آسیب‌های آن، چراغی فرا راه مردم ایران است تا با هوشیاری با توطئه‌های جدید دشمن برخورد کرده و به‌رغم انتقاداتی که ممکن است نسبت به مسئولان اجرایی کشور، به دلیل غفلت‌ها، ناکارآمدی‌ها و سوءاستفاده فرصت‌طلبان از قدرت، داشته ودارند، میدان به دشمن نداده وکاخ سفید ومزدوران داخلی وبیرونی آن‌ها را ناکام بگذارند و این همان بصیرتی است که مولود حماسه ۹ دی است. 
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار روز ۲۱ آذرماه خود با جمعی از خانواده‌های شهدا با دعوت مردم و جوانان و همچنین مسئولان به بیداری و هوشیاری در مقابل توطئه‌های جبهه استکبار و در رأس آن امریکا، مسئولان را به تلاش بیشتر توصیه کردند و افزودند: اگرچه نقشه دشمن لو رفته است، اما همه باید هوشیاری خود را حفظ کنند، زیرا امریکا، دشمنی خبیث و حیله‌گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷، جنجال کند، اما مثلاً برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد.
 
البته ما قوی‌تر از آ‌نها هستیم، زیرا تاکنون نتوانسته‌اند در مقابل جمهوری اسلامی هیچ غلطی بکنند و ازاین‌پس هم نخواهند توانست.
 
رهبر معظم انقلاب آنگاه در چند توصیه به مردم ومسؤلان کشور و جریان‌های سیاسی فرمودند:
۱-نباید لحظه‌ای از توطئه‌های دشمن غافل شد، همه باید بیدار و هوشیار باشند.
۲- توصیه من به ملت ایران به‌ویژه جوانان و مجموعه‌های گوناگون کشور اعم از همه صنوف و جریان‌های سیاسی این است که مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند، زیرا اگر غافل شویم، همان دشمن ضعیف، زهر خود را خواهد ریخت.
۳-مهم‌ترین وظیفه مردم و مسئولان، در کنار هوشیاری، تلاش برای تقویت اقتصاد کشور و تولید داخلی است واگر مسئولان به موضوع تقویت تولید داخلی توجه جدی کنند، مشکلات اقتصادی مردم کم خواهد شد.
۴- مسئولان فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمن را نخورند.
۵-دشمن انواع ترفند‌ها را به کار می‌برد و مسئولان باید مراقب باشند، دشمن خبیثی که از در بیرون شده است، از پنجره داخل نشود. /۱۰۱/۹۶۹/م
ارسال نظرات