۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۹۱۴۲۲
معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله ایروانی:

حماسه ۹ دی نماد برخورد جدی با فتنه گران بود

حماسه ۹ دی نماد برخورد جدی با فتنه گران بود
حجت الاسلام کوهستانی گفت: به فرموده‌ رهبر معظم انقلاب اگر صدها بار برای نعمت هوشیاری این ملت، سجده شکر به جا آورده شود، باز هم کم است.

حجت الاسلام کوهستانی معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله ایروانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به ضرورت گرامیداشت حماسه ۹ دی ضمن تشریح مقدمه ای در مورد برخورد با فتنه با اشاره به آیه 11 سوره مبارکه مدثر اظهار کرد: مفسرین، متفقا قائلند آیات در مورد شخصی به نام ولید بن مغیره از مشرکین قریش، می باشد که برای باطل کردن دعوت اسلام برای مدت طولانی با خود اندیشید و سنجید، بعداز تفکر طولانی به این نتیجه رسید که بهترین حربه تبلیغاتی علیه اسلام این است که بگویند قرآن سحر است، خداوند متعال همین اتهام را که شاید ما از کنارش به سادگی عبور کنیم، با سخت ترین مجازات ها وعده ی عذاب می دهند.

حماسه ۹ دی نماد برخورد جدی با فتنه انگیزی و فتنه انگیزان بود

وی افزود: نمونه دیگری در برخورد با فتنه های تبلیغاتی در سیره پیغمبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله دیده می شود که در کتاب سیره ابن هشام ج ۳ ص ۶۳۷ نقل شده: در جنگ بدر زنی شاعره به نام عصماء مشرکین قریش را با ابیاتش که ضد اسلام بود علیه مسلمانان تهییج می کرد، پیامبر اسلام ص دستور دادند به صورت ویژه این زن شاعره را بکشند، نحوه برخورد ایشان با این واقعه حکایت از برخورد جدی با فتنه انگیزی دارد؛ با توجه به دو نمونه ذکر شده باید اذعان داشت حماسه ۹ دی نماد برخورد جدی با فتنه انگیزی و فتنه انگیزان بود.

فتنه حیات اجتماع را با خطر جدی روبرو می سازد

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه تهران در پاسخ به تاثیر حماسه 9 دی در سرنوشت جامعه اسلامی گفت: طبق آیه ۱۹۱ سوره مبارکه بقره «الفتنه اشد من القتل» و طبق آیه ۲۱۷ همین سوره «الفتنه اکبر من القتل»، نقش برجسته ی ایجاد فتنه در جامعه ی اسلامی مشخص می شود، در واقع فتنه حیات اجتماع را با خطر جدی روبرو می سازد، و این خطر در نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال ۸۸ با شبهاتی همچون تقلب در انتخابات، نه غزه نه لبنان و... ایجاد شد.

حجت الاسلام کوهستانی گفت: نقش جامعه اسلامی را در برخورد با فتنه ها خداوند متعال در آیه 25 سوره مبارکه انفال چنین مشخص می کند: «واتقوا فتنه لاتصیبن الذین ظلموا منکم خاصه و اعلموا أن الله شدید العقاب» علامه طباطبایی رحمه الله میفرماید مخاطب این آیه همه امت اسلامی و جامعه مومنان هستند، یعنی همه موظف هستند با فتنه ها مبارزه کنند، حماسه ۹ دی تمسک به خط سیری است که آیه شریفه در برخورد با فتنه ترسیم کرده است.

اگر صدهابار برای نعمت هوشیاری این ملت، سجده شکر به جا آورده شود، باز هم کم است

حجت الاسلام کوهستانی ضمن تشریح تاثیر حماسه 9 دی بر امنیت ملی جمهوری اسلامی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری اگر صدهابار برای نعمت هوشیاری این ملت، سجده شکر به جا آورده شود، باز هم کم است.

وی در ادامه افزود: طبق این بیان صریح و مشخص، ابعاد بزرگ این حماسه از جمله بیمه شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی برای سالهای متمادی، آشکار شدن، دشمنی های بی امان دشمنان قسم خورده ی این نظام و .... مشخص می شود که مطمئنا امنیت ملی نیز یکی از ارزش هایی است که ذیل سایه ی تکریم این حماسه بزرگ به چشم می خورد.

معاون پژوهش مدرسه آیت الله ایروانی در پاسخ به هدف بیگانگان از ایجاد شکاف های متعدد در جمهوری اسلامی تاکید کرد: نقش بیگانگان هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم در جریان فتنه ی ۸۸، مشهود بود اما غالبا دشمنان بیرونی به عنوان کارگردان و صحنه گردانان این چنین فتنه هایی به جریانات ورود پیدا می کنند و بهترین عنصر داخلی را به عنوان محرک اهداف خود انتخاب می کنند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه خواص جامعه از جمله افرادی هستند که از خارج چشم بیگانگان به آن ها دوخته شده است که چه از بدنه مسوولین کشور و چه از بین نخبگان و بزرگان دانشگاه و حوزه عملکرد قابل قبولی نداشتند اما مردم عزیز کشور به رهبری جامعه ی اسلامی و نخبگان میانی اجتماع به حول و مدد الهی حماسه ی عظیم ۹ دی را به جریان انداختند که آیندگان به عظمت این حرکت پی خواهند برد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تهران در تشریح خطرات احتمالی به کارگیری محرکین فتنه در بدنه دولتی کشور اظهار کرد: مسؤولی که خودش نسبت به بینات انقلاب اسلامی دچار ریبه و شک است، هیچگاه در خدمت اسلام و انقلاب نخواهد بود، و انسانهای سازشکار و غرب دوست، زائیده تفکرات چنین مسؤولانی در چند دهه از عمر با برکت این نظام بوده اند./811/ت302/ب1

ارسال نظرات