۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۹۱۴۴۱
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

درخواست کمک سعودی ها از ایران برای مقابله با اقدامات نابخردانه بن سلمان

درخواست کمک سعودی ها از ایران برای مقابله با اقدامات نابخردانه بن سلمان
حسن بیگی با بیان این که ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد، از درخواست کمک سعودی ها از ایران برای مقابله با اقدامات بن سلمان ولیعهد عربستان خبر داد.
ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سازش جوامع اسلامی با آمریکا را به سازش گرگ‌ومیش تشبیه کرد و گفت: همه ملت معتقدند که سخن امام راحل بر اساس حق و حقیقت بوده و هر چه می‌فرمودند عین واقعیت بود.

وی افزود: ملت ایران از فرمایشات حضرت امام و همچنین باتجربه‌ای که از انقلاب اسلامی به دست آورده‌اند، آموختند که آمریکا گرگ است و جهان اسلام، چون میشی در مقابل آن؛ بنابراین صلح بین گرگ‌ومیش هرگز امکان‌پذیر نیست.

حسن بیگی درباره سیاست آمریکا، ابراز کرد: آمریکا بالغ‌بر یک قرن است که سیاست چماق و هویج را در پیش‌گرفته، عده‌ای از عناصر آمریکا چماق وعده‌ای دیگر هویج را به جوامع دیگر نشان می‌دهند، اما در پشت پرده این دودسته سیاست گرگ‌صفتی قرار دارد تا سلطه خود را در دیگر جوامع تثبیت کند.

دروغ‌گویی و بدعهدی ویژگی مهم آمریکایی‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بابیان اینکه آمریکایی‌ها از کلمات و مفاهیم زیبایی همچون حقوق بشر، سازش، مذاکره، تعامل، دموکراسی و امثال آن‌ها در مقاطع مختلف به نفع خود سوءاستفاده می‌کنند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها هرگاه قصد ضربه زدن به کشوری رادارند از مفاهیمی مانند تروریست بهره می‌برند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها هر شخص یا ملتی که منافع آن‌ها را تأمین نکند تروریست می‌نامند، آمریکایی‌ها در همه نقاط دنیا حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند، اما خود دم از حقوق بشر می‌زنند و مفهوم حقوق بشر را دستاویزی جهت اعمال فشار بر کشور‌ها و ملت‌هایی که مانند آنان دزد نیستند قرار می‌دهند.

حسن بیگی سیاست‌مداران آمریکایی را افرادی دروغ‌گو و بدعهد خواند و یادآور شد:  امروز آمریکایی‌ها موضوع صلح در یمن را مطرح می‌کنند، درحالی‌که خود با هواپیما‌های پیشرفته‌ای که در اختیار آل سعود قرار دادند ملت یمن را ۳۸ ماه زیر شدیدترین بمباران‌ها به خاک و خون کشیده اند، دلیل اینکه امروز آمریکا دم از صلح یمن می‌زند این است که آمریکا در جهان منزوی‌شده و نیاز به استفاده ابزاری از مفاهیمی چون صلح و مذاکره دارد.

سپاه به‌تنهایی می‌تواند آمریکای زبون را نابود کند

وی در ادامه بیان داشت: در موضوع برجام، قدرت مقاومت و قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران بود که اسرائیلی‌ها را به وحشت انداخت و آن‌ها را وادار کرد آمریکایی‌‎ها را سر میز مذاکره با ایران بنشانند.

حسن بیگی بابیان اینکه آمریکایی‌ها آمده بودند برای همیشه در سوریه بمانند، گفت: بعد از جنایتی که تکفیری‌ها در ایران انجام دادند و انتقام موشکی که جمهوری اسلامی گرفت و مقر فرماندهی داعشی‌ها در دیرالزور را آن‌هم در سه کیلومتری ارتش آمریکا از بین برد آمریکایی‌ها فهمیدند که زورشان به سپاه نمی‌رسد، حاج قاسم سلیمانی در آن زمان یک جمله کلیدی به کاربرد و بیان داشت «من تنها حریف شما می‌شوم».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: این جمله برای آمریکایی‌ها معنای زیادی دارد یعنی شما کسی نیستند و نیازی نیست ملت ایران یا رهبر معظم انقلاب دست بکار شوند و با شما مقابله کنند شما دیگر ضعیف و منهدم شده اید، آمریکایی‌ها و زورگویان جهان پیام حاج قاسم سلیمانی را به‌خوبی دریافت کردند، آمریکایی‌ها از روی وحشت و ناچاری سوریه را ترک می کنند.

امتیازدهی نتیجه مذاکره با آمریکای ذلیل است

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی بسیار خبیث هستند، عنوان کرد: آنان ابزار گوناگونی در اختیاردارند، ایران در مسأله برجام برای آن‌که اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی صورت نگیرد مجبور به مذاکره شد با علم به اینکه می‌دانست در این مذاکره حقانیت جمهوری اسلامی به جهان ثابت می‌شود، از طرفی این‌که پنج قدرت بزرگ دنیا بر سر میز مذاکره با ایران بنشینند یک امتیاز برای جمهوری اسلامی به‌حساب می‌آید این مسأله یک مانور برای ایران بود و قدر جمهوری اسلامی در جهان شناخته شد.

حسن بیگی ادامه داد: امروز و با توجه به تجربه برجام شرایط فرق کرده، رهبر معظم انقلاب به‌صراحت فرمودند جنگ  نمی‌شود و مذاکره هم نمی‌کنیم؛ ازاین‌رو هرکسی سخن از مذاکره به زبان بیاورد معلوم است که یا فرد بسیار بزدل و ترسویی است و یا ازلحاظ سیاسی هیچ فهم و درکی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه امروز آمریکا در مسیر ذلت قرار دارد و هر نوع مذاکره با او اشتباه است، اظهار داشت: امروز آقای ترامپ در نظرسنجی‌ها ته جدول قرارگرفته و ملت آمریکا به او اعتماد ندارند بنابراین اگر کسی موافق مذاکره باشد به نفع آمریکا عمل می‌کند و مردم ایران هرگز این را نمی‌پذیرند.

وی افزود: هیچ‌یک از اندیشمندان آمریکایی حرکت آمریکا به سمت نابودی و شکست را انکار نمی‌کنند، در چنین شرایطی اگر کسی خود را فریب دهد و دم از مذاکره با آمریکا بزند مردم او را نه‌تنها تائید نکرده بلکه طرد خواهند کرد، مذاکره با آمریکا هیچ ارزشی ندارد بلکه تنها امتیاز دادن است.

درخواست کمک سعودی‌ها از ایران بابت اقدامات نابخردانه بن سلمان
حسن بیگی بابیان اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی به فضل پروردگار در سطح منطقه و بین‌الملل در اوج عزت قرار دارد، گفت: بخشی از خاندان آل سعود برای نجات دادن عربستان سعودی درخواست مذاکره و کمک از جمهوری اسلامی دارند و اعلام می‌کنند که محمد بن سلمان این جوان بی عقل عربستان سعودی را متلاشی می‌کند، در چنین شرایطی کسانی که خواهان مذاکره با آمریکا هستند به جمهوری اسلامی ظلم و جفا می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان ادامه داد: بعضی از افرادی که از تریبون مجلس در این جهت سوءاستفاده می‌کنند قصد دارند مانند بعضی از نمایندگان مجلس ششم بعد از دوران نمایندگی از آمریکا و اروپا پناهندگی بگیرند، البته امروز بسیاری از کسانی که به آمریکا و اروپا پناهنده شدند نیز دانستند که این کار بی‌ارزش و بی‌فایده است. /۸۱۳/ت301/ق
ارسال نظرات