۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۹۱۴۷۷
آیت الله خاتمی:

حماسه نهم دی قابل تکرار است|سفر مخفیانه ترامپ به عراق نشانه خفت آمریکا است

حماسه نهم دی قابل تکرار است|سفر مخفیانه ترامپ به عراق نشانه خفت آمریکا است
امام جمعه موقت تهران با بیان این که صدای شکستن استخوان های لیبرال دموکراسی به گوش می رسد، گفت: سفر مخفیانه ترامپ به عراق نشانگر خفت و افول آمریکا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تهران به تبیین ابعاد «خودشیفتگی» از دیدگاه نهج البلاغه پرداخت و با بیان این که خودشیفتگی سبب می‌شود تا انسان مراقب نفس خود در عرصه‌های فردی و اجتماعی نباشد، گفت: خودشیفتگی در عرصه سیاسی عامل سقوط است.

وی با اشاره به این که ترجیح نظر خود بر نظر دیگران یکی از عوامل ایجاد خودشیفتگی سیاسی است، اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند کسی که گرفتار خودشیفتگی شود بیراهه رفته و از توان تشخیص راه درست عاجز خواهد شد، بنابراین انسان باید نظرات خود را در معرض نقد گذاشته و تحلیل‌های دیگران را هم بشنود، زیرا کسی که از نظرات دیگران استقبال کند نسبت به خطای نظر خود متوجه خواه شد.

کم تحملی برخی مسؤولان نشانگر خودشیفتگی آن‌ها است

آیت الله خاتمی «کم تحملی و بی تحملی» را دومین عامل ایجاد خودشیفتگی سیاسی دانست و عنوان کرد: این که برخی از سیاسیون مملکت ما بی تحمل هستند، نشانگر وجود خودشیفتگی در میان آن‌ها است؛ مسؤولان باید بدانند که در جامعه اختلاف سلیقه وجود دارد و نباید با آن‌ها با بی تحملی برخورد کرد؛ تحمل و صبر در برابر اختلاف سلیقه‌ها خودشیفتگی را از بین می‌برد.

امام جمعه موقت تهران «حزب سالاری» را یکی دیگر از زمینه‌های خودشیفتگی دانست و ابراز داشت: بر اساس روایات، تعصب خوب است، اما نباید به گونه‌ای باشد که نقص‌ها و عیوب حزب خود را بر نقاط قوت حزب دیگر ترجیح داد؛ نقطه مقابل «حزب سالاری»، «شایسته سالاری» است، زیرا بر اساس روایات باید به هر کسی که لیاقت دارد مسؤولیت سپرده شود.

به گزارش رسا، آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به این که تقوا انسان را از چاه بدبختی و تاریکی نجات می‌دهد، گفت: با تقوا در طوفان‌های سیاسی، اخلاقی و اجتماعی می‌توانیم جان سالم در ببریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) اظهار داشت: ما مسلمانان و شیعیان حریم ویژه‌ای برای ایشان قائل هستیم و معتقدیم آن حضرت زنده بوده و به آسمان عروج کرده اند تا با ظهور امام زمان (عج) ظهور کرده و به ایشان اقتدا کنند.

وی افزود: امروز مسیحیان باید آبروی این پیامبر الهی را حفظ کنند و با فسادانگیزی در جوامع بشری اسباب بی آبرویی دین مسیحیت را فراهم نسازند؛ اگر حضرت عیسی (ع) امروز در میان ما حاضر بودند، بدون شک در خط مقدم ابراز تبری از جنایتکارانی که لکه ننگ مسیحیت هستند، قرار می‌گرفتند.

آیت الله هاشمی شاهرودی معتقد به حاکمیت سیاسی دین بود

آیت الله خاتمی در ادامه به درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و بیان کرد: فقیه عالیقدر، استاد بزرگ حوزه علمیه قم، دارای آثار و برکات علمی، شاگرد شهید صدر، برادر سه شهید بزرگوار، کارگزار باوفای نظام، رییس موفق مجمع تشخیص و عضو مؤثر شورای نگهبان از جمله توصیفاتی است که رهبر معظم انقلاب برای ایشان به کار برده اند و با دقت در آن‌ها کاملاً به شخصیت برجسته این فقیه وارسته پی خواهیم برد؛ ایشان از بن جان دین را عین سیاست می‌دانستند، معتقد به حاکمیت سیاسی دین بودند و تقویت نظام و یاری رساندن به رهبری را وظیفه خود تلقی می‌کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه تلخ واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران عنوان کرد: امیدواریم در این عرصه به گونه‌ای عمل شود که دیگر شاهد حوادث همراه با تقصیر است نباشیم.

وی ضمن تقدیر از قوه قضاییه به خاطر جلوه‌های برجسته قاطعیت که در یک ماه گذشته با مفسدان اقتصادی از خود نشان داده است، تأکید کرد: امیدواریم این تیغ همیشه برای برخورد با مفسدان تیز باشد تا جامعه سالم سازی شود.

آیت الله خاتمی همچنین از پویش دانشجویی «روزه نجات» که از سوی دانشجویان و طلاب راه اندازی شده است، تقدیر کرد و گفت: این پویش که در حمایت از مردم مظلوم یمن اه اندازی شده است سبب شد تا بار دیگر درد مردم یمن در جامعه منعکس شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی (ره) ابراز کرد: انصافاً این نهضت تا کنون بسیار موفق بوده و توانسته نرخ با سوادی را به ۹۴ درصد برساند.

۹ دی مظهر بیعت با ولایت، جلوه بصیرت و قیام عاشورایی است

وی به حماسه نهم دی ۸۸ اشاره کرد و با بیان این که رهبر معظم انقلاب این حرکت ارزشمند مردم را «حماسه» نامیدند، اظهار داشت: حماسه به معنای کار افتخارآفرینِ شجاعانه‌ای است که با مهارت انجام می‌شود؛ این حماسه مظهر بیعت با ولایت، حماسه حضور، جلوه بصیرت و قیام عاشورایی است.

آیت الله خاتمی با تأکید بر این که فتنه گران در سال ۸۸ مقابل امام حسین (ع) ایستاده بودند، مطرح کرد: در فتنه ۸۸ اردوگاه اوباما، رژیم صهیونیستی، سلطنت طلبان پست و مزدور و همه وادادگان در مقابل بسیجی ها، مردم بصیر و حزب اللهی‌ها قرار گرفته بودند و مردم با شناخت به موقع دشمنان و حرکت انقلابی خود در نهم دی نشان دادند که خواص جامعه هستند؛ بنده به همه کسانی که در پی فتنه گری هستند هشدار می‌دهم که بدانند حماسه نهم دی قابل تکرار است.

صدای شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی به گوش می‌رسد

امام جمعه موقت تهران در ادامه  با اشاره به قضایای فرانسه گفت: این قضایا به علاوه فروپاشی هیأت حاکمه آمریکا و زیر پا گذاشتن ارزش‌های انسانی توسط ترامپ، نشانگر ان است که لیبرال دموکراسی رو به سقوط است و همانطور که سوسیال دموکراسی شرق فروریخت، صدای شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی نیز به گوش می‌رسد.

وی همچنین خروج نظامی‌های آمریکا از سوریه را نشانه شکست این جنایتکاران در منطقه دانست و بیان داشت: این مسأله با همه حاشیه‌ها و پشت صحنه‌هایی که دارد، نشانگر شکست آمریکا در منطقه بوده و  استعفای وزیر دفاع این کشور نیز در همین راستا است؛ امروز همه می‌دانند که دولت بشار اسد ماندگار شد و مقاومت جواب داد.

سفر مخفیانه ترامپ به عراق نشانگر خفت و افول آمریکا است

آیت الله خاتمی سفر مخفیانه ترامپ به عراق را نشانگر خفت و افول آمریکا معرفی و تصریح کرد: ترامپ در تاریکی شب با هواپیمای چراغ خاموش به عراق آمد و پس از حضور ۴ ساعته در پایگاه نظامی عین الاسد، از عراق رفت؛ وی در این سفر گفت «خیلی غم انگیز است که ناچار با کمال خفا به خاورمیانه سفر کنی و هر کاری انجام دهی تا سالم به آن جا برسی؛ هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم، ناچاریم کاملا مخفیانه به آن جا سفر کنیم؛ دو بار قرار بود سفر کنم، اما خبر آن درز کرد و سفر لغو شد»، این اعتراف نشانگر خفت و اذعان به حقانیت شعار «مرگ بر آمریکا»‌ی مردم است. /۸۴۱/پ201/ق
حسین ثالث موید
ارسال نظرات