۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۹۱۵۰۷
پژوهشگر تاریخی:

انقلاب اسلامی سبب هویت یابی هیئات مذهبی شد

انقلاب اسلامی سبب هویت یابی هیئات مذهبی شد
حجت‌الاسلام حسینی گفت: هر آسیب و بلایی بر سر کشور و جامعه ما آمده، از دوران سازندگی شروع شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید معزالدین حسینی الهاشمی پژوهشگر تاریخ در دومین روز از دهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی (عج) جمکران برگزار شد، با بیان این‌که در عصر بسیار شگفت‌انگیزی زندگی می‌کنیم، گفت: همه آنچه در حال اتفاق می‌باشد، تجلیات آخرالزمانی و مقدمات ظهور منجی عالم بشریت است.

این تحلیلگر و پژوهشگر تاریخی با تأکید بر عدم امکان سکولار بودن هیأت بیان کرد: هیأت بر خداپرستی ناب تکیه دارد، چطور ممکن است بین این جریان و جریان بدون ربط با معنویت، ارتباطی حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی تشکیلاتی فراتر از هیأت به وجود آمد که بخش عظیمی از نیرو‌های مذهبی و از پاک‌ترین طبقات را در دوران قبل از پیروزی انقلاب، جذب خود کرد.

حجت‌الاسلام حسینی الهاشمی با بیان این‌که هیأت‌ها ابرقدرت‌های مقتدر فرهنگی هستند، گفت: تا زمانی که هیأت معتقد به فرهنگ شیعی و پشتیبان انقلاب اسلامی باشد، هیچ شکستی این انقلاب مقدس را تهدید نخواهد کرد.

وی با اشاره به عقب افتادن انقلاب اسلامی از آرمان‌های عدالت خواهی خود، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، دائما حرکت جامعه را به سوی عدالت سوق می‌دهند، اما برخی افراد و جریان‌ها در این مسیر، ایجاد مانع می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دوران سازندگی دوران بازندگی ارزش‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: هر آسیب و بلایی بر سر کشور و جامعه ما آمده است، از دوران سازندگی شروع شد، زیرا نخستین پرونده‌های سوء استفاده از ملت در دوران سازندگی شکل گرفته است.

وی با تأکید بر ضرورت نزدیک شدن سطح زندگی دولتمردان و مسئولان با سطح زندگی مردم گفت: جامعه ایران از اختلاس، رانت و دزدی برخی مسئولان و دولتمردان به شدت رنج می‌برند و این مشکلاتی است که توسط برخی افراد به این انقلاب تحمیل شده است.

حجت‌الاسلام حسینی الهاشمی با بیان این‌که انقلاب اسلامی سبب هویت یابی هیأت‌های مذهبی کشور شد، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب هویت و ماهیت هیأت‌ها از دست رفته بود، اما به برکت انقلاب اسلامی با هویت و ماهیت خود آشنا شدند.

وی ادامه داد: هیأت‌ها اصلی‌ترین و خودجوش‌ترین پایگاه‌های حضور طبقات مختلف مردم و جامعه در انقلاب اسلامی هستند و برای رسیدن به اهداف خود در کنار دولت و حکومت قرار دارند.

این تحلیلگر و پژوهشگر تاریخی با تأکید بر بستری سازی برای هیأت‌ها بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی، بسترسازی برای هیأت‌ها یک واجب شرعی است، در عین حال از وارد کردن فشار روی این مجموعه‌ها باید خودداری کرده و اجازه دهیم که خود این مجموعه‌ها تصمیم‌گیری کرده و برخی آسیب‌ها را برطرف کنند.
 
گزیده ای خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
 
/۸۷۶/پ202/ج
ارسال نظرات