۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۹۱۵۱۱
آیت الله صدیقی:

آیت الله حائری دلسوز مردم و انقلاب بود

آیت الله حائری دلسوز مردم و انقلاب بود
آیت الله صدیقی گفت: آیت الله حائری، دلسوز مردم و انقلاب و عاشق ولی فقیه بود و آخرین سخنانش این بود که هوای رهبری را داشته باشید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم سالگرد در گذشت آیت الله حائری شیرازی که در تهران برگزار شد به تشریح شخصیت علمی، اخلاقی و سیاسی ایشان پرداخت و گفت: تواضع و فروتنی و شکستن بت نفس اماره از ویژگی‌های این عالم و عارف بالله بود.

وی در ادامه آیت الله حائری شیرازی را مصداق روایت رسول خدا (ص) که می فرمایند: (مَا أَخْلَصَ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِینَ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ یَنَابِیعُ الْحِکْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ) هر بنده‌ای که چهل روز خود را برای خداوند متعال خالص گرداند چشمه‌های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می‌گردد دانست و افزود: به راستی که آیت الله حائری شیرازی چنین بودند و ایشان به معنای واقعی کلمه حکیم بودند، حرف‌های  آیت الله حائری تمامش با حرف‌های دیگران فرق داشت، فی المثل تفسیرش با تفسیر علامه طباطبایی فرق داشت و از خودش بود و به راستی علم و آب گوارا بود.

آیت الله صدیقی در ادامه به نقل داستانی درباره آیت الله حائری پرداخت و گفت: ایشان با اینکه عالم و عارف و نماینده امام و رهبری در استان فارس بودند و محل رجوع اندیشمندان دنیا، دانشجویان و طلاب بودند، هیچ گاه این تلقی که کسی هستند فریبشان نداد، ایشان بعد از اینکه از امامت جمعه شیراز استعفا دادند، یک روز به امامزاده داوود در کن رفتند و متوجه خرابی سرویس‌های بهداشتی آنجا شدند و بلافاصله عبا و عمامه شان را کندند و مشغول به تعمیر سرویس‌های بهداشتی شدند آن هم با آن عظمت علمی و اخلاقی و عرفانی.

وی در ادامه گفت: بعد از این جریان بود که به اطرافیان گفتند بروید چند دست لباس کارگری بخرید تا در این اواخر عمر ببینیم کارگران و عمله‌ها چه می کشند و نیز مدتی در قم، بین کارگران به عملگی در گوشه خیابان می‌نشستند که این یک نوع اشراقی از حضرت پروردگار است و آن له کردن و شکستن بت نفس اماره  و ریشه کن کردن فرعون درونی است و اصلا هنر در همین ریشه کن کردن نفسانیت و مبارزه با نفس اماره است که این مهم از ویژگی‌های آیت الله حائری بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه در نقد برخی از مسؤولان که اسیر هوا‌های نفسانی هستند خاطر نشان کرد: تا این نفس هست این بازی‌های سیاسی و  ضربه زدن‌ها و مقابله با مقدسات نیز هست، متاسفانه برخی از مسؤولان ما اسلامی نیستند و کار به حجاب و خوب و بد در جامعه ندارند.

وی در ادامه به بیان ابعاد سیاسی و ولایت مداری شخصیت آیت الله حائری شیرازی پرداخت و گفت: ایشان هم قلبا امام را دوست داشتند و هم بعد از امام مقام معظم رهبری نایب امام زمان را و ایشان با علم و اجتهاد خویش به ولایت فقیه رسیده بودند.

آیت الله صدیقی در پایان به آخرین وصایای آیت الله حائری شیرازی اشاره و خاطر نشان کرد: آیت الله حائری دلسوز مردم، انقلاب و نظام و از عمق جان عاشق امام زمان و نائب امام زمان بود، آخرین سخنان این عارف بالله این بود که هوای رهبری را داشته باشید و حقا و حقیقتا عرفان بدون ولایت، عرفان نیست و آنچه که انسان را در برابر خدای متعال کوچک و خاضع می‌کند همین ولایت مداری است./811/پ202/ب1
ارسال نظرات