۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۹۱۵۲۲
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

آیت الله شاهرودی با نوآوری فقهی برخی آرزوهای رهبری را برآورده کرد

آیت الله شاهرودی با نوآوری فقهی برخی آرزوهای رهبری را برآورده کرد
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی با نوآوری های علمی و فقهی برخی آرزوهای رهبر انقلاب را برآورده کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی قربانی در نشست طلاب و فضلای شهرستان های قاین و زیرکوه در قم که با هدف یادبود آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، یاد و خاطره آن عالم و فقیه وارسته را گرامی داشت.

وی مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی را از عالمان و فقهای طراز اول حوزه دانست و گفت: ایشان به لحاظ علمی و فقهی نوآوری های بسیار خوبی داشتند و عالمی مسؤولیت پذیر بودند.

حجت الاسلام قربانی اضافه کرد: مرحوم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی با نوآوری های خود برخی آرزوهای رهبر معظم انقلاب در زمینه فقه را برآورده کردند و آثار و کتب ایشان ذخیره ماندگار و جزو تراث ارزشمند حوزه های علمیه به حساب می آید.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه بیان کرد: مجله فقه اهل بیت که نزدیک به دو دهه است منتشر می شود، محل و محملی برای تضارب آراد و کرسی آزاد اندیشی فقهی به حساب می آید.

وی رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی را ثمله ای جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه و نظام اسلامی ذکر و تصریح کرد: ایشان حقیقتا عالمی وارسته، استادی مبرز، مجاهد و فداکار و از چهره های تاثیرگذار نظام اسلامی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب کارگزاری وفادار برای نظام بود.

نماینده طلاب و فضلای قاین و زیرکوه در مجمع نمایندگان طلاب افزود: اگر مسؤولیت های اجرایی ایشان در نظام نبود، قطعا ایشان در زمره مراجع مسلم تقلید بود؛ این مساله نشان دهنده ایثار و فداکاری مرحوم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی است.

وی گفت: ایشان خود را در این مسیر فدا و قربانی کرد و از خودش به خاطر نظام اسلامی گذشت.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی از ذکاوت و هوشمندی بسیار در عرصه سیاست برخوردار بود، ابراز داشت: ایشان هیچ گاه خود را خرج این جناح و آن جناح نکرد و همه احزاب و گروه ها به ایشان اعتماد داشتند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یادآورشد: اخلاق، سعه صدر و قدرت تحمل و نفوذ کلام مرحوم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی به گونه ای بود که ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب به رییس هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه منصوب شوند.

نماینده طلاب قاین و زیرکوه در ادامه از زحمات 30 ساله حجت الاسلام اصفهانی در منصب امامت جمعه شهر قاین تقدیر و برای حجت الاسلام رحمانی در این مسؤولیت خطیر آرزوی توفیق کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات