۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۹۱۵۲۸
به‌منظور استفاده از ظرفیت استادان حوزوی؛

همایش "طبیب دوار" در قم برگزار شد

همایش
طرح «طبیب دوار» به‌منظوربهره‌مندی از ظرفیت اساتید حوزوی برای پرداختن به مشکلات فرهنگی و اجتماعی مددجویان کمیته امداد برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه راه نجات از مشکلات و آسیب‌های مختلف اهتمام مسئولان در انجام درست وظایف است، اظهار کرد: ایجاد اتصال میان خانواده و روحانیت و دستگاه‌ها و روحانیت خلأ مهمی است که در کمیته امداد به دنبال رفع این خلأ هستیم و تاکنون نیز موفقیت‌های بسیاری در این راستا حاصل‌شده است.

وی بابیان اینکه کمیته امداد نقش یک اورژانس را بر عهده دارد، اضافه کرد: اکنون در شهر بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزارنفری قم باید به دنبال ارائه خدمات ضروری به نیازمندان باشیم و بعد از مدتی اشتغال آن‌ها را تأمین و به مرحله خودکفایی مددجویان برسیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم بابیان اینکه درآمد برخی خانواده‌های زیرپوشش کمیته از طلاب شهر مقدس قم بیشتر است، اضافه کرد: قناعت طلاب قمی به‌خوبی قابل‌مشاهده است و ما تلاش می‌کنیم تا این فرهنگ در میان اقشار دیگر نیز ترویج یابد.

همچنین، حجت‌الاسلام حسن هرمز معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم طی سخنانی بابیان اینکه در طرح طبیب دوار به دنبال حضور اساتید حوزه‌های علمیه در میان خانواده‌های کمیته امداد هستیم، عنوان کرد: اگر هر استاد حوزه علمیه متعهد شود که با یک تا پنج خانوار تحت حمایت ارتباط داشته باشد، بخش قابل‌توجهی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی آن‌ها مرتفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون درب کمیته امداد به سمت حوزه‌های علمیه بازشده است و همان‌طور که از ظرفیت طلاب در طرح مددکاری اسلامی به شیوه مطلوب استفاده‌شده و اکنون این طرح در حال انتقال به شهر‌های مختلف کشور است، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در طرح جدیدی از ظرفیت اساتید حوزه‌های علمیه استفاده کنیم.

در پایان این نشست نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد غلامرضایی قائم‌مقام معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه بر لزوم مشارکت روحانیون، طلاب و اساتید حوزه در راستای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی خانواده‌های کمیته امداد تأکید کرد. /۸۷۶/د102/س
ارسال نظرات