۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۹۱۵۴۲
نجفی قدسی:

مرحوم پرورش در پرتو انقلاب اسلامی طلوع کرد

مرحوم پرورش در پرتو انقلاب اسلامی طلوع کرد
نجفی قدسی با بیان این که مرحوم پرورش از جوانی در علم، اخلاق و عرفان می درخشید گفت: استاد پرورش از وزنه های مهمی بود که در پرتو انقلاب اسلامی طلوع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت استاد سید علی اکبر پرورش که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که مرحوم پرورش با قرآن کریم انس ویژه داشت، گفت: پربار بودن سخنرانی های ایشان به دلیل انس ویژه مرحوم پرورش با قرآن و حدیث بود.

وی افزود: ایشان غیر از قرآن و نهج البلاغه در مطالعات اسلامی ید طولایی داشت، قبل از انقلاب که مرحوم پرورش هنوز جوان ۳۰ ساله نشده بود در محضر بزرگانی مانند شهیدمطهری و شهید بهشتی سخنرانی می کرد و بزرگان احترام ویژه ای برای استاد پرورش قائل بودند.

نجفی قدسی با بیان این که مرحوم پرورش از جوانی در علم، فضیلت، اخلاق، عرفان و جهاد  می درخشید و همه این ابعاد وجودی را با هم دارا بود، اظهار داشت: استاد پرورش از وزنه های مهمی بود که در پرتو انقلاب اسلامی طلوع کرد و از استوانه های انقلاب بود.

وی ادامه داد: ابعاد شخصیتی ایشان ایجاب می کند که هرسال بزرگداشت بگیریم تا یاد این افراد بزرگ فراموش نشود و نسل جدید بدانند چه افراد بزرگ و با فضیلتی داشتیم که الگوی دیگران هستند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که امثال استاد پرورش ستارگانی بودند که در کنار خورشید خمینی کبیر(ره) درخشیدند، ابراز داشت: تعابیری که بزرگان درباره ایشان به کار بردند کم نیست، حضرت آیت الله جوادی آملی درباره ایشان فرمودند حیات و ممات برای امثال استاد پرورش یکسان است چرا که فرموده اند علما باقون ما بقی الدهر یعنی استاد پرورش را در مصادیق این روایت و در ردیف علما محسوب کرده اند.

وی عنوان کرد: مرحوم پرورش با وجود این که معمم نبودند اما عالمی بزرگ به شمار می رفتند، معنویت در آثار و گفتار ایشان جلوه داشت که امروزه آثار ایشان می تواند برای جامعه به ویژه جوانان بسیار قابل استفاده باشد.

نجفی قدسی همچنین خاطراتی از جایگاه معنوی و عرفانی مرحوم پرورش بیان کرد./1323/پ203/ج

ارسال نظرات