۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۹۱۵۶۸
به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار شد
مراسم بزرگداشت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی و سالروز شهادت آیت الله غفاری به همت جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در مسجد خاتم الاوصیا(عج) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی عامری استاد حوزه و عضو شورای مرکزی جمعیت طلاب انقلاب اسلامی در مراسمی که شامگاه گذشته به مناسبت بزرگداشت مرحوم آیت الله محمود هاشمی شاهرودی و شهید آیت الله حسین غفاری در مسجد خاتم الاوصیا(عج) برگزار شد، گفت: در میان تمام فرقه‌های اسلامی شیعه به علت برخوردار بودن از دو مولفه ولایت و عدالت از سایر فرقه‌ها متمایز شده است.
 
وی در ادامه بیان داشت: در زندگی نامه شهید آیت الله غفاری آورده‌اند که حاشیه بر عُروه داشت یعنی در علوم فقه، اصول و سایر دروس حوزوی به مراتب بالایی رسیده بود و معتقد بود اساس مبارزه و انقلاب اسلامی بر پایه اعتقاد به ولایت و امامت است.
 
عضو شورای مرکزی جمعیت طلاب اظهار داشت: جامعه باید جامعه ولایی و حکومت باید حکومت الهی باشد؛ علمای دین معتقدند دین بدون سیاست استوار نخواهد شد؛ آحاد جامعه اسلامی با توجه به ساختار حکومت و ولایت الهی نسبت به یکدیگر وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دارند که سبب انسجام پیوستگی میان آن‌ها می‌شود و افراد جامعه را نسبت به یکدیگر مسوول بار می‌آورد.
 
وی افزود: یکی از معانی لغوی ولایت، قرابت و نزدیکی است که سبب حفظ خودِ شخص و دیگران می‌شود، اما وقتی هر کسی به هر طرفی که خواست برود، خطر افتادن در دام خطا و گناه نیز بیشتر می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایت به معنای اهتمام به امور یکدیگر و غافل نبودن از حالات و احوالات هم‌نوع است، افزود: هر تشکیلاتی برای رسیدن به کمال و ترقی نیاز به یک راس و امام دارد.
 
وی در ادامه بیان داشت: بهترین شخص هر تشکیلاتی باید به عنوان رهبر تشکیلات در راس آن قرار بگیرد؛ امام، افضلِ مردم است که در عصمت، زهد، شجاعت، تقوا، علم و تمام صفات کمالی از تمام مردم بالاتر است و تمام این‌ها ریشه در حکمت خداوند دارد.
 
حجت الاسلام عامری ابراز داشت: کسی که امامت را قبول نمی‌کند در واقع به حکمت خداوند طعنه زده است؛ قطعاً در دوران غیبت نیز جامعه اسلامی نمی‌تواند خالی از امام باشد و حفظ آن به قدری مهم است که تمام ائمه برای آن حتی از جان خود گذشته‌اند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزین انقلابی و اسلامی درصدد رسیدن به نظام ولایی بودند که تا پای جان برای رسیدن به آن ایستادگی و مقاومت کردند؛ جنگ ما با طاغوت جنگ اعتقادی بود، زیرا در نظام ولایی سلطنت جایی ندارد./۹۶۹/پ202/ب1
ارسال نظرات