۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۹۱۵۷۰
آیت‌الله رشاد مطرح کرد؛

مؤمن به خاطر دنیا از آخرت غفلت نمی کند

مؤمن به خاطر دنیا از آخرت غفلت نمی کند
آیت‌الله رشاد گفت: مومن چشمی برای دنیا و چشمی برای آخرت دارد و به بهانه آخرت از دنیا غفلت نکرده و به قدری مشغول ظواهر دنیا نشده که از آخرت باز بماند.
آبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رشاد رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران و تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) امروز در جلسه درس خارج فقه با استناد به کلام گوهربار امیرمومنان علی (ع) حقایق را همانند روز روشن و آشکار دانست و گفت: حضرت می‌فرمایند: اگر کسی دو چشم باز و بینا داشته باشد حقایق را مانند روز روشن می‌بیند.

وی افزود: انسان مومن چشمی برای دنیا و چشمی برای آخرت دارد و اینطور نیست که به بهانه آخرت از دنیا غفلت کند و یا به قدری مشغول ظواهر دنیا شود که از آخرت باز بماند؛ انسان مسلمان در رابطه با امور مادی و معنوی هر دو را جمع می‌بندد.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه در دین مبین اسلام اهتمام به دو امر مادیت و معنویت مورد توجه قرار گرفته است، ابراز کرد: اینگونه مشهود و مشهور است که یهودیان به عالم دنیا اهتمام دارند و به مادیات دلبسته و وابسته هستند و در مقابل مسیحیان به معنویات توجه می‌کنند؛ البته اینگونه مطرح می‌شود در حالی که چنین نیست، در حال حاضر هیچ یک از این دو با هم فرق ندارند و هر دو مروج مادیت هستند. امروز هر چند که صهیونیست‌ها صحنه گردان هستند، اما این مسیحیان‌اند که ثروت جهان را می‌بلعند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران در ادامه با بیان اینکه خداوند انسان را براساس حکمت و آگاهی آفرید و چنین نیست که گفته شود بعد مادی انسان به خداوند ربطی ندارد، اظهار داشت: مسلمانان بر اساس آموزه‌های دینی به هر دو امر مادیت و معنویت اهمیت می‌دهند؛ چرا که بشر در عین حالی که بعد مادی دارد و به مادیات اهمیت می‌دهد دارای فطرت متعالی نیز هست و به سمت معنویات عالی کشش دارد.  

تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) با بیان اینکه انسان با وجود این دو بعد مادی و معنوی به کمال می‌رسد، گفت: با کشاکش و کشمکشی که در میان این دو وجود برقرار است انسان به کمال دست می‌یابد؛ بنابراین طی طریق کمال در گرو مدیریت صحیح این چالش‌ها و مواجهات وجودی است.

وی در تبیین این مهم که صبح روشن و نورانی است، اما نه برای هر انسانی، خاطرنشان کرد: برخی انسان‌ها صبح را نمی‌بینند و خورشید صبح را رها می‌کنند و به نوری که از کرم شب تاب تشعش می‌یابد دل خوش می‌کنند و چشمشان را به حقایق روشن دنیا می‌بندند در حالی که اگر چشم بگشایند حقایق الهی را به روشنی خورشید آشکارا می‌بینند.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: برای مثال گفته می‌شود در فلان سنگ نوشته اهورایی چند نکته و مطلب خوب نگاشته شده است و این برای فلان پادشاهی بوده در حالی که معلوم نیست آن سنگ نوشته برای کدام پادشاه است و اصلا مضمون آن چیست، آن را می‌بینند و با افتخار می‌گویند روزی در ایران حقوق بشر وجود داشته در حالی که دو کتاب ارزشمند قرآن کریم و نهج البلاغه را با آن همه عظمت و داشتن محتوایی غنی نمی‌بینند و چشم خود را به روی آن دو بسته اند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران در ادامه افزود: در سال‌های اخیر نیز باب شده کلمات قصار و بیانات گوهربار امیر حکمت و بلاغت را به اسم داریوش و کوروش نقل می‌کنند و عین همان کلمات را می‌گویند و سپس ادعا می‌کنند که داریوش کبیر و یا کوروش صغیر چنین گفته است. اگر این دو مرد بودند چرا آن همه چشم کور کردند و اگر میهن پرست بودند چرا هنگام حمله یک مشت اعرابی پا برهنه بدون سلاح و تجهیزات از میهن همانند شاه ملعون کشور را رها و فرار کردند. دیدن این امور نیاز به چشم بینا دارد از انسان نابینا توقع دیدن نمی‌رود. /۸۱۳/پ202/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
ان شاالله که همه ما مومن باشیم
0
0