۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۹۱۵۸۰
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری:

حلم در سیاست‌ از آیت لله هاشمی شاهرودی چهره‌ای متمایز ساخت

حلم در سیاست‌ از آیت لله هاشمی شاهرودی چهره‌ای متمایز ساخت
حجت الاسلام صالحی به ویژگی های اخلاقی آیت الله هاشمی شاهرودی اشاره کرد و گفت: حلم در سیاست‌ورزی از این عالم وارسته چهره‌ای متمایز ساخته بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی که در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: این فقیه عالی مقدار در میان مسؤولان نظام، در منش سیاسی، دینی و سبک تعاملات حاکمیتی و مدیریتی از خصایص و ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد برخوردار بودند.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی در طول چهار دهه اخیر یک بار اخلاق دینی را زیر پا نگذاشت، افزود: حلم در سیاست‌ورزی از این عالم وارسته چهره‌ای متمایز ساخته بود.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی افتخاراتی همچون شاگردی شهید صدر و اجازه اجتهاد از وی را داشت، اما هیچ‌گاه درصدد اثبات خود برنیامد، تصریح کرد: این عالم وارسته حقیقتاً یک شخصیت کم نظیری در حوزه سیاست، فرهنگ و دیانت بود.

وی با اشاره به این که به طور حتم امروز فقدان چنین شخصیتی ثلمه بزرگی برای نظام و حوزه‌های علمیه خواهد بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز فضای حوزه در حال خالی شدن از چنین بزرگان و فق‌های ارزشمندی است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی منیت را در خود کشته بود و شنونده‌ای صبور و گوینده‌ای کم حرف بود، تصریح کرد: ایشان حتی در حوزه فقه و فقاهت نیز اهل اثبات خود نبود، اما خداوند اراده کرده بود شأن و عزت او حفظ شود.

وی از آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان یارباوفای انقلاب، امام و رهبری معرفی کرد و افزود: این فقیه انقلابی و مجاهد، عالمی بودند که انصافاً عالمانه زندگی کردند و چون در اوج تواضع و ادب بود شاید برجستگی علمی و فقهی او زیاد بروز نکرد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی در حمایت از انقلاب و ولایت همواره پیشگام بودند، بیان داشت: حمایت‌های قاطعانه ایشان از انقلاب و رهبری می‌تواند بهترین الگو برای سایر افراد باشد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که آیت الله هاشمی شاهرودی عمر با برکت خود را در جهت اعتلای اسلام، انقلاب و ولایت سپری کرد، خاطرنشان کرد: این شخصیت اثرگذار انقلاب در عرصه‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آثار و خدمات ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته است./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات