۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۹۱۵۸۲
آیت الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان در مسیر عزت اسلام حرکت می کنند

انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان در مسیر عزت اسلام حرکت می کنند
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این كه انقلاب اسلامی و حزب الله در یک مسیر حرکت می کنند، گفت: هدف و قلوب ما با حزب الله هماهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشكده الرضوان وابسته به حزب الله لبنان با بیان این كه انقلاب اسلامی و حزب الله در یک مسیر حرکت می کنند، گفت: هدف و قلوب ما با حزب الله هماهنگ است.

وی با بیان این که شخصیت ها و افرادی با فرهنگ بسیار بالا و روحیه استکبارستیزی و جهادی در حزب الله لبنان فعال هستند، اظهار داشت: در سفری که دو سال قبل به لبنان داشتم بسیاری از این افراد به ویژه شیخ حسن نصرالله که پرچمدار مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی در حزب الله است را از نزدیک دیدم.

حضرت آیت الله نوری همدانی دستیابی به دولت اسلامی که دین در آن مورد عزت قرار بگیرد را آرمان حرکت های استکبارستیزانه دانست و ابراز کرد: بر اساس روایات کسانی که مردم را به سوی اینچنین دولتی دعوت می کنند، باید بشریت را با عمل خود به سوی ارزش های اسلامی دعوت کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که نور انقلاب اسلامی خاموش شدنی نیست، ابراز داشت: برخی گمان می کردند که انقلاب پس از پیروزی نابود می شود، اما امروز همه شاهد هستیم که این انقلاب بزرگ الگو و سرمشق همه محرومان و مستضعفان جهان قرار گرفته و حتی جلیقه زردها در فرانسته نیز امام خمینی(ره) را الگوی حرکت خود معرفی کرده اند، بر این اساس انقلاب اسلامی و تحولات منطقه روز به روز قوی ترمی شود و این دشمنان هستند که رو به افول می روند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه کسانی که در راه علم، تحقیق و جهاد اسلامی گام بر می دارند، عنوان کرد: نخستین وظیفه شما شناخت کامل معروف ها و منکرات در سطح کلان است؛ کسانی که در راه جهاد و مبارزه گام برمی دارند باید نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام جدی داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین به آیه 103 آل عمران اشاره و بیان کرد: بر اساس روایتی از امام صادق(ع) فرشتگان بال های خویش را زیر قدم های کسانی که در راه تعلیم و تعلم علوم گام بر می دارند، می گسترانند؛ ما طلاب در جایگاه بسیار با اهمیتی قرار داریم و در راه آرمان های اسلامی باید اتحاد خود را حفظ کرده و به ریسمان الهی چنگ بزنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 104 سوره آل عمران ابراز داشت: همواره باید کسانی باشند که در درجات بالای آگاهی قرار داشته باشند و مردم را به خیر و صلاح دعوت کنند؛ این افراد باید نسبت به معروف ها و منکرات آگاهی کامل داشته و با امر به معروف و نهی از منکر عالمیان را به اسلام فراخوانند.

وی با اشاره به روایت نورانی امام صادق(ع) «عُلَمَاءُ شِيعَتِنَا مُرَابِطُونَ فِی الثَّغْرِ الَّذِي يَلِي إِبْلِيسَ وَ عَفَارِيتَهُ» عنوان کرد: حزب الله مصداق بارز و کامل این روایت است، زیرا مقابل لانه عنکبوت یعنی صهیونیست ها قرار گرفته اند و از دین در برابر کفر و صهیونیسم دفاع می کند؛ روز به روز با یاری خداوند حق آشکارتر شده و آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و آل سعود رو به قهقرا می روند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 18

/841/پ202/ق

ارسال نظرات