۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۹۱۵۹۱

نهادها و شخصیت‌های دینی مصر حمله تروریستی قاهره را محکوم کردند

نهادها و شخصیت‌های دینی مصر حمله تروریستی قاهره را محکوم کردند
نهادها و شخصیت‌های دینی مصر حمله تروریستی قاهره را محکوم و عاملان این جنایت را مفسد فی الارض توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی حمله تروریستی افراد ناشناس به اتوبوس حامل گردشگران ویتنامی در قاهره، افراد، شخصیت‌ها و نهادهای دینی مصر با صدور پیامی این جنایت را به شدت محکوم کردند.

الازهر مصر در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این جنایت تاکید کرد که چنین اقدامات تروریستی عزم و اراده ملت و دولت مصر در مبارزه با تروریسم را کاهش نخواهد داد.

الازهر خاطر نشان کرد: عاملان این جنایت بزدلانه از انسانیت بهره‌ای نبرده‌ و از تمامی آموزه‌های ادیان آسمانی که بر نفی خشونت، نفرت و تبعیض نژادی و قومیتی تاکید دارد، به دور هستند.

الازهر همچنین با ابراز تاسف از قتل بیگناهان در ایام میلاد حضرت مسیح(ع) خاطر نشان کرد: نهادهای امنیتی و نظامی مصر تمام تلاش خود را برای خشکاندن منابع تروریسم و تعقیب و مجازات عاملان این جنایت خونبار به کار خواهد گرفت.

در همین راستا محمد المحرصاوی رییس دانشگاه الازهر نیز با محکوم کردن این جنایت تروریستی تصریح کرد چنین رفتارهای مجرمانه‌ای که به مقدسات و محرّمات الهی تعدّی می‌کند، با شریعت اسلامی، آموزه‌های ادیان آسمانی در تعارض است.

وی افزود: عاملان و حامیان چنین جنایت خبیثانه‌ای به زودی طعم ذلت و خواری را چشیده و خداوند اعمال دنیوی و اخروی آنان را از بین خواهد برد. جنایتکاران بدانند که مصر همواره امن بوده و به اهداف خود دست نخواهند یافت.

رییس دانشگاه الازهر با دعوت از مردم مصر برای وحدت و حمایت از حکومت در مبارزه با تروریسم تفکیری خاطر نشان کرد: تروریسم به دنبال ایجاد ناامنی و آشوب در جامعه اسلامی است. همگان باید برای خشکاندن منابع حمایتی تروریسم و نابودی این غده سرطانی متحد شوند.

در همین راستا شوقی علام مفتی مصر با محکومیت جنایت حمله به گردشگران ویتنامی، خاطر نشان کرد که ریختن خون بیگناهان و تعدّی به محرّمات الهی، با آموزه‌های دین، عرف و اخلاق در تنافی است.

وی عاملان این جنایات را مفسد فی الارض توصیف و تصریح کرد: خداوند از عاملان این جنایت انتقام خواهد گرفت. دولت و ملّت با اتحاد و همبستگی در برابر پدیده شوم تروریسم تکفیری مقابله کنند.

مفتی مصر در پایان از جامعه جهانی خواست ضمن تشریک مساعی در مبارزه با تروریسم، اراده جدّی خود را در نابودی خشونت و ترویج دهندگان افراط گرایی نشان داده و تنها به صدور محکومیت‌ اکتفا نکند.

شیخ مجدی عاشور مشاور مفتی مصر نیز در پیامی جداگانه ضمن ابراز تسلیت به خانواده قربانیان این حادثه گفت: کشتار بیگناهان جنایت، گناه کبیره و مخالف با دستور صریح شریعت اسلامی مبنی بر حرمت جان، مال و ناموس مردم است.

وی اظهار داشت: کسانی که بیگناهان را به قتل برسانند، بی‌شک مصداق بارز مفسدان فی الارض بوده و از زمره اسلام و مسلمانان خارج هستند.

گفتنی است در انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در نزدیکی یک اتوبوس حامل توریست‌ها در نزدیکی اهرام باستانی مصر در الجیزه 3 توریست ویتنامی و یک راهنمای گردشگری مصری کشته و 12 نفر دیگر مجروح شدند.

بر اساس بیانیه وزارت کشور مصر این انفجار در نزدیکی منطقه باستانی اهرام این کشور صورت گرفته است و افراد کشته شده تبعه ویتنام بوده‌اند.

تا کنون گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است./981/ب953/ف

 

ارسال نظرات