۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۱۷۲۸
حجت الاسلام روانبخش:

9 دی عید بصیرت، بینش و انقلاب سوم ملت ایران است

9 دی عید بصیرت، بینش و انقلاب سوم ملت ایران است
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، نهم دی را عید بصیرت، بینش و انقلاب سوم ملت ایران دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در همایش گرامیداشت سالروز نهم دی در مسجد جامع شهرستان نکا، نهم دی را عید بصیرت، بینش و انقلاب سوم ملت ایران دانست و گفت: انقلاب اول در 22 بهمن 57، انقلاب دوم در تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب سوم ملت ایران نیز در نهم دی 88 رقم خورد.

وی انقلاب سوم را پیچیده‌تر از دو انقلاب قبلی توصیف کرد و افزود: چراکه در عرصه اول و دوم دشمن و کسانی که در برابر ما بودند معلوم و روشن بودند، افرادی که روی زانو می‌نشستند و جوانان ما را هدف قرار می‌داند، اما در انقلاب سوم کسانی که در برابر ملت صف‌آرایی کرده بودند آدم‌های روشنی نبودند.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در فتنه 88 افراد باسابقه انقلاب و خواصی که راه را عوض کرده بودند حضور داشتند که دست در دست دشمن به عنوان عامل دشمن عمل می‌کردند به شکلی که نخست وزیر امام راحل و دفاع مقدس در رأس فتنه بود.

حجت الاسلام روانبخش حضرت آیت‌الله نوری همدانی را یکی از خواص اثرگذار در جریان روشنگری در برابر فتنه خواند و تصریح کرد: گرچه تعداد این خواص با بصیرت کم بود اما ملت شاخص‌هایی که امام راحل تعیین کرده بود را در جلوی چشم خود دیدند.
 
وی افزود: مردم منتظر خواص نماندند بلکه به سخنان رهبر خود توجه کردند و وقتی که حقایق در نمازجمعه تهران تبیین شد حتی کسانی که در روز قبل از میدان انقلاب تا میدان آزادی پشت سر سران فتنه حرکت کرده و شعار می‌دادند بعد از آن سخنرانی میدان را در پشتیبانی از فتنه‌گران خالی کردند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان ریشه‌دار بودن انقلاب اسلامی در جهان و فراتر از منطقه، خاطرنشان کرد: اثرات انقلاب اسلامی را نه تنها در عراق، سوریه و لبنان بلکه باید در کشور نیجریه نگریست و اینکه موج بیداری امروز به قلب اروپا رسیده است.

وی گفت: تمدن اسلامی شیعی با این فکر و این رشد روز افزون علمی اگر به جلو حرکت کند، همانطور که کمونیسم و مارکسیسم را به موزه تاریخ کشاند بلکه به زودی لیبرالیسم را نیز به موزه تاریخ سپرده و زمینه را برای ظهور موعود همه امت‌های الهی فراهم می‌سازد.

حجت الاسلام روانبخش با بیان این که امرو مقاو ملت جواب می‌دهد چراکه یک آیه قرآن پیدا نمی‌کنیم که از سازش بگوید، افزود: بلکه تجربه نشان داده هر ملت و مجموعه‌ای که پای سازش رفت باخت./950/د103/ب1
ایمانی
ارسال نظرات