۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۹۱۸۰۴
آیت‌الله ری شهری:

بیماری قلب عاقبت انسان را تباه می‌کند

بیماری قلب عاقبت انسان را تباه می‌کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیماری قلب عاقبت انسان را تباه می‌کند، گفت: فقر اجتماعی مجازات الهی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: آیات و روایات فراوانی درباره فقر وجود دارد.

وی افرود: دسته‌ای از آیات و روایات فقر اجتماعی را مجازات الهی می‌دانند و دسته‌ای دیگر به همین دلیل فقر را نکوهش می‌کنند.

آیت الله ری شهری در ادامه با استناد به کلام امام علی (ع)، ابراز کرد: حضرت در نکوهش فقر می‌فرمایند: انسان بمیرد بهتر از آن است که فقیر شود؛ در جای دیگر آمده انسان دو نوع مرگ دارد یک مردن بدن و دیگر مردن جان است و فقر بزرگ‌تر از این دو نوع مرگ است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امام علی (ع) خطاب به امام حسن (ع) می‌فرمایند: سه نوع بلا و مصیبت است که یکی از آن‌ها فقر و نداری است که بدتر از فقیری بیماری و بالاتر از بیماری قلب است، دو مورد اولی دنیوی و بیماری قلب مربوط به عاقبت انسان می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد: بیماری قلب عاقبت انسان را تباه و نابود می‌کند و اگر کسی به هر سه این بلا‌ها دچار شود نهایت و عاقبتش بیچارگی است.

وی با بیان اینکه انسان در عالم دنیا با خیر و شر آزمایش می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان سالم با سلامتی و انسان بیمار با مریضی مورد آزمایش قرار می‌گیرد./۸۱۳/پ310/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات