۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۹۱۸۰۵
یادداشت؛

در فتنه ۸۸

در فتنه ۸۸
در انتخابات سال ۸۸ زنان به عنوان شاه کلیدی برای رای آوری کاندیدای خود به ایفای نقش‌ پرداختند. از بازیگران زن تا خبرنگاران خارج‌نشین و سیاسیون.
به گزارش خبرگزاری رسا، نقش بی بدیل زنان مسلمان در مقاومت و جهادشان از آغاز انقلاب اسلامی تا آستانه چهل سالگی انقلاب بر کسی پوشیده نیست. لیکن علی‌رغم رشد و بصیرت افزایی اکثریت آنان برخی از زنان ابزار دست شیطان بزرگ شده و به ستیزه‌جویی مقابل نظام پرداختند.

در طول تاریخ زنان بی رحم و خونریز و مفسد کم نبوده‌اند. از همسر لوط تا هند جگرخوار و فساد‌های فرح دیبا و اشرف ملعون که شرح جنایات و مفاسد آنان مثنوی هفتاد من کاغذ است. ظلم و جنایت و خیانت، جنسیت نمی‌شناسد، اما با وجود فطرت عاطفی بانوان اگر با هوای نفس بر این بُعد وجودی خود پانهند می‌توانند خطرناک‌تر از مردان باشند، چون با ظاهر ترحم انگیز و حق به جانب عوام فریب در تحریک افراد ناآگاه و شوراندن آنان به سمت مقاصد خود موفق‌ترند.

مهد علیا (مادر ناصرالدین شاه) تحت تاثیر دسیسه‌های انگلیس، حکم قتل امیر کبیررا از شاه گرفت. در دوران دکتر مصدق زنی بدکاره موسوم به پری بلنده در رکاب شعبان بی مخ نقش موثری در تهییج مردم و سقوط مصدق و بازگرداندن شاه ایفا نمود. شاید نسل جوان نام فرخ رو پارسا نخستین زن نماینده شورای ملی و نخستین زن وزیر دوران پهلوی را کمتر شنیده باشند. دست‌های پشت پرده‌ی طراح سناریو‌ها یکی است.
 
پری بلنده با اوباش و اراذل همدست شده، دیگر بر صندل شیک وزارت و آراسته، هردو به جان و مال فرهنگ ملت ضربه می‌زنند تا دوران کنونی که ماجرا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.
 
موضوع زنان سوژه سیاسی شده و هر روز به بهانه‌ای به جریان سازی فرهنگی، سیاسی علیه نظام اسلامی می‌پردازند. سازمان منافقین با ترفند‌های خاص خود و ژست مبارزه با استکبار، نیروی زیادی از دختران را جذب نموده و به نام میلیشیا به ترور مردم و ائمه جمعه دست می‌زند.
 
مریم قجر (رجوی) و هنجارشکنی‌های او، دختران از خانه فراری را تا اردوگاه اشرف فرماندهی می‌کند. در دوران اصلاحات افکار حاکم بر معاونت زنان به سیاه‌نمایی اوضاع بانوان در جامعه می‌پردازد. شیرین عبادی کانون مدافعان حقوق بشر را تاسیس می‌کند، عوامل دشمن مبارزه با حجاب، حقوق بشر، مخالفت با قوانین شرع و ترسیم بهشت زنان در غرب، سنگری وسیع برای جذب بانوان فریب‌خورده علیه انقلاب تدارک دیده و از میان غرب‌زد‌ها یارگیری می‌کنند.
 
فریبا داوودی مهاجر، فعال اصلاح طلب دولت اصلاحات اظهار می‌کند: الگوی من دستیابی زنان و مردان به حقوق برابر و اصل حقوق بشر است. الگو‌های دینی کاربرد ندارد. ایشان در فتنه ۸۸ فعالیت گسترده‌ای علیه نظام نموده و در برابر دوربین در خارج از کشور کشف حجاب کرد. بی‌دلیل نبود که دولت هلند در پایان دوره خاتمی ۱۰ میلیون یورو به جنبش زنان کمک کرد.
 
در فضای انتخاباتی سال ۸۸ زنان به عنوان شاه کلیدی برای رای آوری کاندیدای خود به ایفای نقش‌های متفاوت پرداختند. از بازیگران زن تا خبرنگاران خارج‌نشین و سیاسیون. خانم رهنورد که همواره ارتباط مستقیم با شیرین عبادی داشت با تقلید از روسای جمهور آمریکا در سبک رفتاری بی‌سابقه دست در دست موسوی با ژست‌های مختلف و مصاحبه با شبکه‌ها خارجی چنان اظهارات غرب پسند می‌کند که فارین پالیسی (نشریه شورای روابط خارجی آمریکا او را به عنوان روشنفکرترین زن جهان انتخاب می‌کند)، اما در جریان فتنه ۸۸ طرح استدلالی عامیانه و بی‌منطق و خاله‌زنکی مبنی بر داماد لرستان و اصل و نسب تبریزی خود خط بطلانی بر این ادعا می‌کشد.
 
استفاده ابزاری از سایر زنان نظیر ندا آقاسلطان و شایعه‌ی قتل ترانه موسوی در تحریک احساسات افراد فریب‌خورده کار را به‌جایی رساند که عفت مرعشی درخواست ریختن مردم به خیابان‌ها نمود و دخترش آتش بیار فعال در معرکه شد. اینان به همراه همدستان اشباه الرجال شیرینی انتخابات رابه کام مردم تلخ و زمینه افزایش تحریم‌ها را فراهم کردند.
 
مدافعان قلابی حقوق زنان جوری وانمود می‌کنند که گویا ظلم در تاریخ بشر همیشه از سوی مردان صورت گرفته، گرچه زنان شرور در تاریخ تعدادشان کمتر از مردان است، اما نقش موثری در شعله‌ور نمودن احساسات بازی‌خورده‌ها دارند. شرین عبادی فعال لندن‌نشین مدافع حقوق کودک تا کنون جمله‌ای در دفاع از کودکان یمنی که از گرسنگی جان باخته‌اند نگفته، اما از تعطیلی صنایع هسته‌ای ایران ابراز خشنودی می‌کند. در فتنه سال ۸۸ آیه امْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَب در نقش‌های عملیاتی و گوناگون زنان فتنه‌گر به وضوح ترجمه شد. /۱۰۱/۹۶۹/م
منبع: رسالت
ارسال نظرات