۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۵۹۱۸۴۳
آیت الله شب زنده دار هشدار داد؛

تلاش دشمن برای تشکیک در مبانی حکومت اسلامی و ولایت فقیه با ظواهر علمی

تلاش دشمن برای تشکیک در مبانی حکومت اسلامی و ولایت فقیه با ظواهر علمی
عضو فقهای شورای نگهبان نسبت به تلاش دشمن جهت اثرگذاری درحوزه و تشکیک درمبانی حکومت اسلامی و ولایت فقیه با ظواهرعلمی هشدار داد وخواستارهوشیاری طلاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی یادآور ثبات قدم موالیان اهل بیت(ع) و وفاداران به آرمان های الهی، اسلامی و انقلابی در برابر هجمه دشمنان است.

وی  با تأکید بر این که باید 9 دی را یکی از ایام الله به حساب آورد، افزود: قرآن فرمود اگر خدا را یاری کنید شما را یاری می کند و ثبات قدم به شما می دهد، بحمدالله این نتیجه را در موالیان اهل بیت(ع) در کشور اهل بیت(ع) شاهد هستیم که در 40 سال انقلاب اسلامی ثبات قدم داشته اند؛ مردم همواره وفاداری خود را نشان دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که فراز و فرودهای فراوانی برای ملت به وجود آمده اما الحمدلله سرافراز از امتحانات الهی بیرون آمده اند، اظهار داشت: این مسأله نتیجه نصرت هایی است که ولو عده ای با خلوص نیت و وفاداری نسبت به اسلام و اهل بیت(ع) داشته اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر اینگونه وفاداری ها در بین مسلمانان بود جهان اسلام مبتلای به بلایای بعد از رحلت رسول اکرم(ص) تا عصر غیبت کبری نمی شد، وفاداری رمز بقای انقلاب است؛  ثبات قدم و نلغزیدن در مسیر که دشمنان یا خودی هایی که توجه ندارند پیش می آورند معلول نصرت الهی است؛ انقلاب امانتی در دست مردم و مسؤولان است و محافظت برای استمرار آن لازم به شمار می رود.

وی ادامه داد: انسان باید قدر نعمت های الهی را بداند و الا اگر خدایی نکرده کفران نعمت شده و شکرگزاری نشود خداوند متعال تضمینی نداده که آن نعمت را ادامه خواهد داد، در زمان حکومت اهل بیت(ع) وقتی مردم وفاداری نکردند از این نعمت عظمی محروم شدند.

آیت الله شب زنده دار با ابراز نگرانی از برخی کم کاری ها در عرصه فرهنگی ابراز داشت: گاهی شنیده می شود که در سیمای جمهوری اسلامی مباحث نادرستی ترویج داده می شود، متأسفانه در مسأله حجاب، مراودات زن و مرد و مسائل اقتصادی اهتمام لازم وجود ندارد، اگر در اقتصاد و مسائل فرهنگی مشکل داریم باید مردم وارد کار شوند تا مشکلات حل شود؛ موالیان اهل بیت(ع) به ویژه روحانیت باید اهتمام به امور داشته و در  بیان احکام الهی رو دربایستی نداشته باشند.

وی عنوان کرد: احکام الهی باید به صراحت بیان شده و مراعات کسی را نباید کرد، باید نسبت به نعمت های الهی قدردان باشیم و بدانیم که اگر شکر نعمت خدا را انجام دادیم عنایت الهی شامل حال ما خواهد شد، اهتمام به احکام دین و اعتماد به نصرت الهی را در رهبر معظم انقلاب می بینیم و ایشان به صورت جازم و قاطع به نصرت الهی اعتقاد دارند و به عنوان خلف صالح امام راحل راه ایشان را با اخلاص و تیز بینی ادامه می دهند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بارها به دست اندرکاران و مسؤولان تذکرات لازم را داده اند و مسؤولان باید این موارد را سرلوحه کار خود قرار دهند، باید از آرمان های انقلاب پاسداری کنیم، آرزوی شیعه این بوده که دولت کریمه ای پرپا شود تا احکام الهی در آن جنبه اجرایی پیدا کند؛ امیدواریم که انقلاب تا ظهور امام زمان(عج) محفوظ بماند و با امانتداری از سوی همگان تحویل صاحب اصلی شود.

وی اضافه کرد: باید مراقب باشیم که برخی بی تفاوتی ها در حوزویان و فضلا رسوخ پیدا نکند و اهتمام و توجهی که در ابتدا به مسائل داشتند از بین نرود، یکی از نقشه های حتمی معاندان اسلام کار کردن روی حوزه های علمیه است تا افکار حوزویان را ولو از راه علمی تحت تأثیر قرار دهند و مبانی حکومت اسلامی و ولایت فقیه مورد تشکیک واقع شود، باید در برابر این هجمه سنگین هوشیار باشیم و دست از حمایت از اسلام و آرمان های اسلام و انقلاب بر نداریم و حضور در صحنه داشته باشیم./1323/پ202/ق

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات