۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۹۱۸۴۵

دومین یادواره ۷۶۳ شهید در نیشابور برگزار شد

دومین یادواره ۷۶۳ شهید در نیشابور برگزار شد
همزمان با حماسه نهم دی دومین یادواره ۷۶۳ شهید مدفون در بقاع متبرکه در نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، دومین یادواره ۷۶۳ شهید مدفون در بقاع متبرکه خراسان رضوی همزمان با حماسه نهم با حضور حجت الاسلام ماندگاری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و مسئولین شهرستان نیشابور و درود، در بقاع متبرکه امام زادگان عین علی و زین علی علیهما السلام درود نیشابور برگزار شد.

در این یادواره ابتدا حجت الاسلام حجتی نیا، امام جمعه شهر درود ضمن تبریک روز نهم دی روز حماسه و بصیرت، بیان کرد: خداوند در سوره مائده آیه ۹ به کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند وعده مغفرت داده است.

وی تصریح کرد: مردم در حماسه نهم دی ماه هم‌ایمان و هم عمل صالح را به میدان آوردند و خدا به آنان مژده اجر عظیم و مغفرت داده است.

حجت الاسلام حجتی نیا افزود: همه کسانی که در این مسیر ثابت قدم باشند نیز اجر عظیمی خواهند داشت.

در ادامه حجت الاسلام احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: امروز نهم دی ماه روز تجدید میثاق با امام و آرمان های شهدا است، امروز مردم در راهپیمایی نشان دادند که با وجود مشکلاتی که دارند پای انقلاب ایستاده اند.

وی افزود: این‌ حضور پرشور مردم وظیفه مسؤولان را سنگین تر می کند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در این یادواره بیان کرد: از شهدای شهرستان های مختلف خراسان رضوی بیش از ۷۰۰ شهید در ۷۰ بقعه متبرکه این استان آرمیده اند.

وی افزود: شهدا در راه دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند و با مدفون شدن در حرم‌ امامزادگان این حرم ها را یک درجه نورانی تر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمودند: پنج بصیرت ما را نجات میدهد، بصیرت اول در انتخاب معبود است، بصیرت دوم یاد قیامت و بصیرت سوم راهنمای درست است.

وی گفت: افرادی که از ابتدای هر کاری و در هر امری به سراغ خدا می روند و آخر کار خود را قیامت می بینند و در این مسیر راهنمای درست انتخاب می کنند با بصیرت هستند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: سران فتنه هنگامی که رای نیاورند اگر ذره ای ایمان داشتند در مقابل ولایت فقیه نمی ایستادند.

وی افزود: مشکلات‌امروز ما بخشی مربوط به دشمنان، بخشی مربوط به مسئولین و بخشی مربوط به خود مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: دشمن در صدد است تا جمهوری اسلامی که به دست روحانیت آغاز شده است به دست روحانیت نیز شکست بخورد.

وی بیان کرد: ابلیس که توانسته خدای قلابی درست کند می تواند مرجع تقلید و آخوند قلابی درست کند و ما نباید به دنبال هر عالمی برویم.

در پایان از خانواده نه تن از شهدای امام زادگان عین علی و زین علی علیهما السلام تجلیل شد.

گفتنی است در این یادواره ناظم، شاعر آیینی اشعاری در مدح حماسه نهم دی قرائت کرد و مداح اهل بیت به مداحی پرداخت؛ همچنین فرزند شهید علوی نصب دلنوشته ای را برای حضار قرائت کرد./864/د103/ب1

ارسال نظرات