۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۹۱۹۱۰

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
بزرگداشت آیت االله شاهرودی در قاین و بشرویه، نمایشگاه آسیب های اجتماعی در آیینه مطبوعات و ‏پیوند ابدی مردم و انقلاب عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله «هاشمی شاهرودی»، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در قاین و بشرویه با حضور جمعی از مردم و مسئولان این شهرستان ها برگزار شد. 

رئیس حوزه علمیه قاین در این مراسم گفت: این عالم عالیقدر عمر پر برکتش را در احیای حوزه ها و خدمت به انقلاب اسلامی و کشور سپری کرد.

 آیت الله «اصفهانی» افزود: این فقیه سعید، خدمات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته است. به گفته وی، قاینات و خراسان جنوبی به خود می بالد که او نوه آیت ا... سید علی مدد قاینی بوده است. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان هم در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: انقلاب اسلامی مدیون چنین مردانی است که با تحمل رنج و سختی های فراوان توانستند این نظام و انقلاب را به 40 سالگی برسانند. 

حجت الاسلام «اکبرپور» افزود: شخصیت والای آیت ا... هاشمی شاهرودی یک شخصیت برجسته و دینی بود که علاوه بر معلومات فراوان علمی و معنوی، یکی از اعضای مهم نظام و انقلاب بود.

نمایشگاه آسیب های اجتماعی در آیینه مطبوعات   

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه نمایشگاه آسیب های اجتماعی در آیینه مطبوعات در خراسان جنوبی پنج شنبه گشایش می یابد، گفت: 320 اثر از چهار روزنامه استان به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شده است که پس از داوری آثار، 75 اثر در نمایشگاه سرو به نمایش گذاشته خواهد شد.

«ناصر نبی زاده» افزود: این نمایشگاه ١٣دی ماه افتتاح می شود و به مدت پنج روز عصرها از ساعت ١٧  تا ٢٠:٣٠ در نگارخانه شهر بیرجند برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود. وی هدف از برپایی این نمایشگاه را کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه، توجه به افزایش کیفی آثار منتشر شده در رسانه های محلی و بالا بردن سطح فکری جامعه در پیشگیری، شناخت و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و... بیان کرد.

پیوند ابدی مردم و انقلاب

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به پاس حضور حماسی مردم با بصیرت و ولایت مدار در مراسم یوم ا... 9 دی، با صدور بیانیه ای از اقشار مختلف مردم استان قدردانی کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که دشمن با ایجاد یاس و جنگ نرم همه جانبه، سعی در گسستن پیوند مردم از انقلاب اسلامی دارد، حضور منسجم و یکپارچه شما با شعار 40 سال ولایت مداری، بصیرت و استقامت، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در اجتماعات باشکوه سراسر استان ضمن میثاقی مجدد با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و بیعتی مجدد با ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای، حامل این پیام مهم بود که امکان فروپاشی نظام و استحاله کشور از درون وجود ندارد و پیوند مردم و انقلاب، پیوندی ابدی است.

زیرساخت های فرهنگی زیرکوه کامل نیست  

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرکوه با علام این که زیرساخت های فرهنگی زیرکوه نیاز به تکمیل شدن دارد، گفت: شهرستان نیاز به مجتمع فرهنگی هنری دارد و تنها سالن آمفی تئاتر موجود برای 120 نفر ظرفیت دارد در حالی که به فضایی برای 400 تا 500 نفر نیاز است.

«کوچی» به نگارخانه در حال احداث از چند سال قبل اشاره و تصریح کرد: به دلیل نبود مکان مناسب، نمایشگاه ها به تناوب در فضای اداره ها برگزار می شود و در صورت اتمام و بهره برداری از نگارخانه، بسیاری از مشکلات آموزشی و نمایشگاهی برطرف می شود. به گفته وی، سینما و اولین چاپخانه زیرکوه در حال گرفتن مجوز است./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات