۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۹۱۹۱۵
در مدرسه علمیه رفیعةالمصطفی؛

نشست سیاسی با محوریت «حماسه 9 دی» برگزار شد

نشست سیاسی با محوریت «حماسه 9 دی» برگزار شد
نشست سیاسی با محوریت «حماسه 9 دی» با حضور مسؤولان و طلاب مدرسه علمیه رفیعةالمصطفی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست سیاسی با محوریت «حماسه 9 دی» امروز با حضور مسؤولان و طلاب مدرسه علمیه رفیعةالمصطفی(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست خانم فاطمه آقازاده تحلیلگر مسائل سیاسی با نگاهی اجمالی به اصل براندازی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: غرب همواره بر اساس مبانی ایدئولوژی و آرمان‌های اعتقادی خود در پی تسلط بر منابع جهان اعم از منابع طبیعی، ارضی و انسانی بوده است. ازاین‌رو هر مانعی که بر سر راه این عقیده و هدف قرار بگیرد، محکوم‌به نابودی است.

وی افزود: یکی از این موانع، انقلاب اسلامی ایران است که به دلیل مبانی اعتقادی خاص خود، یعنی استکبارستیزی و استیلای حق در جهان و نیز ویژگی الگودهی به مستضعفین، در تقابل جدی با غرب قرار دارد. به همین دلیل، سردمداران تفکر غربی، با محوریت آمریکا از تمام توان و امکانات خود برای از بین بردن چنین مانعی استمداد می‌طلبند.

آقازاده در ادامه اضافه کرد: بنابراین، اجرای پروژه براندازی انقلاب اسلامی ایران، از همان ابتدای پیروزی، کلید خورد و در اشکال مختلف آشوب‌های داخلی، جنگ نظامی و کودتا به اجرا درآمد، اما با رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) و ایمان و استقامت مردم انقلابی، پروژه براندازی سخت با شکست و ناامیدی مواجه شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه بیان داشت: به همین دلیل، با اتمام جنگ، دشمن با تمام قوا، وارد میدان جنگ نرم شد که با نگاهی اجمالی می‌توان به 4 بعد علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه خط اصلی براندازی نرم، بانفوذ در نخبگان شروع می‌شود، ابراز کرد: دشمنان از این طریق اقدام به نفوذ در لایه‌های مختلف نظام می‌کنند و در موقعیت‌های بحرانی از پیش طراحی‌شده از سوی همین مهره‌ها، ضربه نهایی را وارد می‌کنند.

آقازاده با اشاره به بعد علمی این مهم، گفت: در بعد علمی، باوجود تهدید و تحریم‌های علمی فراوان و سایر کارشکنی‌ها، به دلیل حمایت‌های جدی رهبر معظم انقلاب از حرکت‌های علمی و همین‌طور تلاش‌های مجدانه دانشمندان و نیروهای انقلابی که در سایه جهاد علمی محقق شده، دشمن چندان موفقیتی به دست نیاورد، هرچند که جریان علمی را با فراز و نشیب‌هایی مواجه کرد اما درنهایت برای توقف آن ناچار به حذف فیزیکی تعدادی از دانشمندان و نخبگان انقلابی کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درزمینهٔ بعد فرهنگی، عنوان کرد: در بعد فرهنگی، اهمیت آن‌چنان است که به فرموده رهبری همچون هوایی است که در آن نفس می‌کشیم. ازاین‌رو نقش زمینه‌ساز سایر ابعاد را دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه با ضعف جبهه فرهنگی در مواجهه با هجمه‌های فرهنگی دشمن و بی‌توجهی به خطر جدی نفوذ فرهنگی به‌رغم هشدارهای مداوم رهبری از همان ابتدای انتصاب، دشمن با تمام قوا در حال پیشروی است، که یک مقابله همه‌جانبه از سوی نیروهای انقلابی را می‌طلبد.

آقازاده با اشاره به بعد سیاسی، گفت: در بعد سیاسی می‌توان مصادیق آن را در دوره بنی‌صدر، ماجرای کوی دانشگاه در سال78 و فتنه 88 مشاهده کرد، باوجود خسارت‌های فراوان اما با روشنگری‌های مداوم و تدابیر هوشمندانه رهبری و با حضور مردم در حماسه 9 دی، این مرحله با شکست مواجه شد هرچند که دشمن مترصد فرصتی دوباره برای اعمال نقشه‌های شوم خویش در فعال‌سازی مجدد آن است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص بعد اقتصادی، اظهار داشت: در بعد اقتصادی که زمینه‌های آن از ابتدای انقلاب ایجاد و مخصوصاً در دوره سازندگی ریشه‌دار شد، هم‌زمان با اوج فشار تحریم‌های بی‌سابقه از خارج در سال 96 و فعالیت یک جریان خزنده در داخل با بر هم زدن نظام اقتصادی، به‌طور همه‌جانبه، هم در سطح کلان و هم در سطح معیشت مردم، سعی در ایجاد آشوب‌های خیابانی کرد تا درنهایت با تشدید ماجرا در کلیه اقشار، منجر به براندازی نظام شود.

وی در پایان ادامه داد: هرچند که این آشوب‌ها کنترل و با آن‌ها مقابله شد اما هنوز کار به پایان نرسیده و اصل فتنه اقتصادی همچنان در جریان است و دشمن در این آتش زیر خاکستر از هر گوشه‌ای و همچنان می‌دمد تا آتشی مهیب‌تر برپا کند. درنهایت مقابله با این فتنه نیز هوشیاری و بصیرت مردم را می‌طلبد و توجه و عمل به هشدارها و رهنمودهای رهبر معظم و تیزبین انقلاب دارد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات