۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۹۱۹۵۵
نماينده ولي فقيه در كاشان:

با تمام وجود قدردان نعمت ولایت و جمهوری اسلامی باشیم

با تمام وجود قدردان نعمت ولایت و جمهوری اسلامی باشیم
نماينده ولي فقيه در کاشان گفت: امروز باید با تمام وجود و با تمام توان خود از نعمت ولایت و جمهوری اسلامی پاسداری کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی دوشنبه شب در مراسم نهمین بزرگداشت حماسه ۹ دی در تالار آزادی دانشگاه کاشان، با اشاره به برخی ویژگی های رهبر در نظام اسلامی گفت: رهبر در نظام الهی باید معصوم باشد.

وی افزود: بعد از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین و در زمان امام عصر و دوره غیبت که دسترسی به امام زمان (عج) وجود ندارد، ولی فقیه به عنوان نایب معرفی شده است و تبعیت از نایب امام زمان همان تبعیت از امام زمان (عج) است.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه رهبری نعمت بزرگی است که خداوند به ملت ایران هدیه داده است، گفت: در بین این همه کشور اسلامی در جهان تنها کشوری که در کره زمین از نعمت ولی فقیه برخوردار است جمهوری اسلامی ایران است.

وی نعمت ولی فقیه را برای ملت ایران سرمایه بزرگی دانست و اظهار داشت: شیعه و پیروان مکتب اهل بیت (ع) امروز بعد از گذشت ۱۴ قرن که در انزوای سیاسی بودند و قدرت‌های آن زمان بنی امیه و بنی العباس و حکومت‌های بعد از آن شیعیان هیچ جایگاهی نداشتند و هیچگاه حکومتی در اختیار شیعه نبوده است.

به گفته وی، علویون در مصر، مرعشیون در شمال ایران و قیام مختار در برهه ای از زمان، زمام دار امور بودند، اما هیچگاه حکومت در دست شیعه نبوده و همیشه در انزوا قرار داشته است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: خداوند در پایان قرن چهاردهم و آغاز قرن پانزدهم، دولت کریمه را نصیب ملت ایران کرده است، ‹‹اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ: تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ وَاَهْلَهُ›› باید قدر نعمت جمهوری اسلامی ایران را دانست.

آیت الله نمازی اسلام را در جهان عزتمند دانست و با اشاره به اینکه ۹ دی و حرکت های مردمی در فرانسه و انگلستان با الگوگیری از بسیج و شجره توحید در حال تکرار شدن است، افزود: قرن حاضر، قرن محاصر ابرقدرت‌ها از سوی مسلمانان است و ابر قدرت‌ها به آرامی روبه انزوا و فنا شدن و نابود شدن پیش می‌روند.

وی افزود: اگر امروز رهبر معظم انقلاب با تمام قدرت و با قاطعیت اعلام می‌کند آینده جهان از آن اسلام است برای این است که این ادعا برگرفته از آیات قرآن است که می‌فرماید، ‹‹وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ›› این وعده خدا است و اراده تکوینی خداوند تخلف پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ما امروز باید با تمام وجود و با تمام توان خود از نعمت ولایت و جمهوری اسلامی پاسداری کنیم و این امانت الهی را در آستانه ظهور امام زمان (عج) به دست صاحب اصلی آن بسپاریم.

آیت الله نمازی تأکید کرد: در میدان تهاجم فرهنگی که دشمن تلاش می‌کند جوان‌های کشور را جذب سیاست‌های خود کنند، اساتید حوزه و دانشگاه باید آستین‌ها را بالا زده و کمربند‌ها را محکم بسته و با تحلیل‌ها و تفسیر‌ها رهبری در نظام توحیدی است را بیان کنند تا نسل جوان از ویژگی‌های رهبر در نظام اسلامی آگاه باشد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات