۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۹۲۰۶۳
حجت الاسلام آزادی‌خواه در گفت وگو با رسا:

بودجه فرهنگی ۲۱درصدکاهش یافته است|نگاه دولت به فرهنگ ودین نگران کننده است

بودجه فرهنگی ۲۱درصدکاهش یافته است|نگاه دولت به فرهنگ ودین نگران کننده است
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کاهش 21 درصدی بودجه فرهنگی در سال آتی خبر داد و نگاه دولت به عرصه فرهنگ و دین را نگران کننده دانست.
حجت الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره میزان بودجه فرهنگی سال آینده، بیان داشت: بنده و سایر همکارانم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد هستیم که بودجه فرهنگی اختصاص یافته از سوی دولت برای سال آینده بسیار فاجعه آمیز است.

وی ادامه داد: بودجه فرهنگی سال ۹۸ نسبت به میزان بودجه در سال جاری حدود ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با استناد به بودجه اعلام شده از سوی دولت، بیان داشت: این میزان از کاهش بودجه در حوزه فرهنگ بسیار نگران کننده است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه بیان داشت: بیشترین کاهش در بودجه سال آتی متوجه بخش «فرهنگ و دین» شده است.

وی گفت: متاسفانه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیشترین کاهش در تخصیص بودجه مواجه شده است. مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی نیز جزو نهاد‌هایی هستند که دولت بودجه آن‌ها را کم کرده است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه در پایان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سال گذشته تنها با افزایش ۱ درصدی بودجه مواجه بوده و تمامی نهاد‌های حوزوی بودجه کاهشی را تجربه خواهند کرد./۸۵۶/ت302/ق
سیدسجادموسوی‌سالم
ارسال نظرات