۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۹۲۰۹۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

افزایش 24 درصدی اعتبارات عمرانی فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی

افزایش 24 درصدی اعتبارات عمرانی فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی
نبی زاده گفت: اعتبارات عمرانی حوزه فرهنگ و ارشاد استان در سال گذشته مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که امسال این اعتبارات افزایش 24 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای رشد و اعتلای حوزه فرهنگی استان نیاز به توجه بیشتر به زیرساخت‌های فرهنگی در استان داریم.

وی با بیان اینکه علی رغم محدودیت‌های اعتباری در کشور به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های فرهنگی مناسب در اختیار جامعه هنری استان قرار بگیرد، گفت: در حال حاضر تعداد 16 پروژه عمرانی در حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: از این تعداد سه پروژه عمرانی شامل خانه فرهنگ، آمفی تئاتر گلبانگ و سالن علامه فرزان در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های استان قرار دارد.

نبی زاده، اعتبار مورد نیاز برای پایان این پروژه‌ها را مبلغی بالغ بر 160 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: چند پروژه در استان بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم به زودی این پروژه‌ها به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: پروژه‌های خانه فرهنگ بیرجند، توسعه فضاهای فرهنگی نهبندان، مجتمع فرهنگی هنری سربیشه، سالن آمفی تئاتر خوسف، فاز اول مجتمع فرهنگی هنری بشرویه و پلاتوی طبس بیش از 60 پیشرفت فیزیکی دارند که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی حوزه فرهنگ و ارشاد استان در سال گذشته مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که امسال این اعتبارات با افزایش 24 درصدی به 6 میلیارد و 950 میلیون تومان رسیده است.

نبی زاده با بیان اینکه سه پروژه عمرانی فرهنگ و ارشاد استان تا پایان سال یا در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسند، اظهار کرد: برای بهسازی و بازسازی سالن گلبانگ حدود 250  میلیون تومان هزینه شده که تا دهه فجر به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: همچنین دو پروژه دیگر شامل سالن پلاتوی استاد کامیابی در خانه فرهنگ بیرجند و اتاق تمرین شهرستان خوسف تا پایان سال و یا در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان طبس با کمبود فضاهای فرهنگی مواجه است، گفت: فاز اول مجتمع فرهنگی هنری طبس در مساحت 700 مترمربع تا دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود و امیدواریم تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

نبی زاده با بیان اینکه برای اتمام فاز اول این مجتمع نیاز به یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار است، بیان کرد: سالن آمفی تئاتر بشرویه در مساحت یک هزار و 200 مترمربع و با ظرفیت 400 نفر و سالن پلاتوی نهبندان در دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد.

وی عنوان کرد: سالن علامه فرزان که سال گذشته طعمه حریق شد برای آغاز عملیات ساخت مجدد آن مبلغ 200 میلیون تومان در پایان سال گذشته اختصاص یافت و مبلغ 2 میلیارد تومان تفاهم نامه در سال جاری برای این پروژه وجود داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون برای ساخت سالن علامه فرزان اداره کل ارشاد اسلامی استان یک میلیارد و 500 تومان اختصاص یافته که از این رقم مبلغ 500 میلیون تومان نقدی بوده که 400 میلیون تومان دیگر نیز اضافه اعتبار گرفتیم.

نبی زاده با بیان اینکه در مجموع برای تکمیل این پروژه نیاز به 5 میلیارد تومان اعتبار دیگر است، گفت: این سالن به ظرفیت 600 نفر خواهد رسید و مجهز به سن گردان، دکور متحرک، سیستم اعلام و اطفاء حریق، اتاق گریم، اتاق تمرین و سرویس‌های دسترسی معلولان است.

وی با اشاره به سفر سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به استان، اذعان داشت: معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه‌های فرهنگ و ارشاد استان بازدید کرد و قول تامین اعتبار برخی از پروژه‌ها را داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: معاون سازمان برنامه و بودجه کشور قول اختصاص 6 میلیارد و 900 تومان به پروژه‌های فرهنگی استان داده که از این رقم مبلغ 5 میلیارد تومان برای سالن علامه فرزان بیرجند، 700 میلیون تومان برای خانه فرهنگ بیرجند و یک میلیارد و 200 میلیون تومان نیز برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری قاین بوده است.

نبی زاده با بیان اینکه سینماهای استان بالای 50 سال قدمت دارند، گفت: کمک به سالن‌های سینمایی استان نیز در این سفر مطرح شد که نمکی قول کمک به ساخت سینمای امید در شهرستان‌های فاقد سینمای استان داده است./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات