۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۹۲۱۱۷
امام جمعه فاروج:

هدف دشمنان از تشدید تحریم‌ها ایجاد تقابل بین مردم و نظام اسلامی است

هدف دشمنان از تشدید تحریم‌ها ایجاد تقابل بین مردم و نظام اسلامی است
امام جمعه فاروج گفت: مهم‌ترین هدف دشمنان و جبهه استکبار از تشدید تحریم‌ها و فشار به مردم ایران ایجاد تقابل بین ملت و نظام و دامن زدن به آشوب‌های خیابانی است تا از این طریق زمینه تضعیف و فروپاشی نظام را ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج، امروز در نشست مسئولان این شهرستان، با اشاره ‌به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره «اثرات و تبعات اخروی ریاست»، اظهار کرد: اگر پذیرش مسؤولیت‌ها با نگاه تکلیف گرایی و توجه به امور اخروی باشد، آثار و برکات زیادی برای جامعه اسلامی دارد.

وی افزود: شایسته‌سالاری و قرار گرفتن افراد لایق در مناصب و مسؤولیت‌ها، حل سریع‌تر مشکلات جامعه، عدم کوتاهی و قصور مدیران در همه سطوح، افزایش ضریب امنیت ملی کشور، کاهش بداخلاقی سیاسی و تخریب دیگران، کاهش هزینه‌های ناشی از رقابت‌های انتخاباتی و توجه به شاخصه‌های اسلامی در سپردن مناصب مدیریتی ازجمله آثار پذیرش مسؤولیت با نگاه تکلیف‌گرایانه است.

حجت‌الاسلام قلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر هوشیاری نسبت به فتنه‌های جدید در جامعه، گفت: مقام معظم رهبری طی ماه‌های اخیر بارها بر تلاش دشمن برای برهم زدن امنیت داخلی و دامن زدن به آشوب‌ها و اغتشاشات هشدار داده‌اند.

وی ادامه داد: ایشان در دیدار ۲۱ آذرماه خود با جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با دعوت از مردم و جوانان و هم‌چنین مسئولان به بیداری و هوشیاری در مقابل توطئه‌های جبهه استکبار و در رأس آن آمریکا، مسئولان را به تلاش بیشتر توصیه کردند و افزودند: اگرچه نقشه دشمن لو رفته است اما همه باید هوشیاری خود را حفظ کنند زیرا آمریکا، دشمنی خبیث و حیله‌گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷، جنجال کند اما مثلاً برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد.

حجت‌الاسلام قلی زاده اظهار کرد: تجربه فتنه ۸۸ و آشوب‌های دی‌ماه ۱۳۹۶، دشمنان ملت ایران را به این باور رسانده که تنها از طریق تشدید تحریم‌ها و فشار بر مردم ایران قادر خواهند بود مردم را در اعتراض به نظام اسلامی به خیابان‌ها کشانده و با دامن زدن به اعتراضات آشوب‌ها، به‌زعم خود زمینه تضعیف و تسلیم و فروپاشی نظام اسلامی را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه مردم شریف و فهیم ایران، به رغم تحمل مشکلات اقتصادی، دشمن را تاکنون ناکام گذاشته‌اند، اما بازخوانی ابعاد فتنه ۸۸ و آشوب‌های دی‌ماه گذشته و مروری بر درس‌ها و عبرت‌های آن حوادث، در شکست قطعی دشمن در این جنگ همه‌جانبه نقش بسزایی خواهد داشت./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات