۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۹۲۱۵۶

دیدار نماینده رهبر انقلاب با اسقف مسیحیان سوریه

دیدار نماینده رهبر انقلاب با اسقف مسیحیان سوریه
نماینده مقام معظم رهبری در سوریه در جریان دیدار با اسقف مسیحیان سوریه تأکید کرد که اسلام و مسیحیت و همه ادیان متکامل هم دیگر هستند نه متناقض یکدیگر.
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله «سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری» نماینده مقام معظم رهبری در سوریه به مناسبت آغاز سال جدید میلادی با «بطریک الیازجی» اسقف مسیحیان سوریه دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله طباطبایی گفت: «اسلام و مسیحیت و همه ادیان متکامل هم دیگر هستند نه متناقض همدیگر، یعنی نقض نمی‌کنند همدیگر را بلکه همدیگر را کامل می‌کنند».

وی افزود: «یکی از ابعاد کمال و تکامل در میان ادیان آن بُعد محبت و انسی است که میان اصحاب و ادیان مختلف وجود دارد و آنچه که دشمنان در این روز‌ها از آن احساس خوف می‌کنند، همین محبت میان اصحاب و ادیان است».

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه ادامه داد: «جمهوری اسلامی آنچه از روز اول بر مبنای امام راحل و مقام معظم رهبری پی می‌گرفته، تشکیل امتی واحد و یکپارچه، اما متشکل از عقائد و مذاهب گوناگون بوده است که این امت واحده می‌تواند جبهه شکست‌ناپذیری در مقابل دشمنان باشد و امروز اسرائیل غاصب از همین اتحاد و یکپارچگی می‌ترسد».

وی با بیان اینکه ما همان طور که امت واحده‌ای هستیم، دشمنانمان هم واحد است؛ علت این مسأله را این گونه عنوان کرد: «چرا که آن دشمنی‌هایی که در سال‌های اخیر در کشور‌های مختلف به ویژه در سوریه ایجاد کردند و خساراتی را بوجود آوردند فقط برای شیعه نبود، بلکه مسیحیان هم در کلیساهایشان همین خسارت‌ها را دیدند و مورد حمله قرار گرفتند». /۹۹۴/ب ۱۰۱/ف
ارسال نظرات