۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۹۲۱۵۸
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

تنها کشوری که در مقابل آمریکا ایستاده ایران است

تنها کشوری که در مقابل آمریکا ایستاده ایران است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار علمای پاکستان، گفت: امروز تنها کشوری که در مقابل آمریکا و دیگر قدرت های بزرگ ایستاده ایران است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر‍ روز چهارشنبه در دیدار هیئتی از علما و شخصیت‌های دانشگاهی پاکستان افزود: برای اینکه اسلام در دنیا به قدرت برتر تبدیل شود و کشور‌های اسلامی پیشرفت کنند، مسلمانان باید در نقاط مختلف دست در دست هم به یکدیگر کمک کنند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) با بهره گیری از فرهنگ دینی و برخورداری از مدیریت و فهم سیاسی بسیار بالا، مردم را در مسیر مبارزه با ظلم و ستم سوق داد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب، ایران ازمسلمانانی که درهر نقطه از دنیا مورد ظلم و ستم واقع شده اند حمایت کرده و امام امت و رهبر معظم انقلاب تاکنون به این حرف عمل کرده اند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به خاک هیچ کشوری طمع ندارد و یک وجب از خاک هیچ کشوری را هم اشغال نکرده و از مسلمانان مظلوم حمایت می‌کند.

وی پیشرفت‌های صورت گرفته درمناطق سنی نشین بعد از پیروزی انقلاب و تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر پرهیز از اهانت به مقدسات مسلمانان را یادآور شد و با اشاره به اهداف دشمن دراختلاف افکنی بین شیعه و سنی و ایجاد گروهک جنایتکار داعش، گفت: قدرت‌های بزرگ قصد داشتند آبروی اسلام را از بین ببرند و جلوی نفوذ اسلام را در دنیا بگیرند که موفق نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: انقلاب اسلامی موجب شد مسلمانان دنیا با هم متحد شوند و قدرت‌های بزرگ را درهم بشکنند و ایران به دنبال آن است که جهان اسلام اختلافات را کنار بگذارند و با هم متحد شوند و تمدن اسلامی احیاء شود.

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: اختلافات ریشه‌ای بین مسلمانان وجود ندارد و برای اینکه اسلام دردنیا به قدرت برتر تبدیل شود و کشور‌های اسلامی پیشرفت کنند، مسلمانان باید درنقاط مختلف دست دردست هم به یکدیگر کمک کنند.

وی افزود: حج این فرصت را فراهم می‌آورد که جهان اسلام و ملل اسلامی متحد شوند و ما معتقدیم حج می‌تواند چنین نقشی را درجهان اسلام ایفا کند و شخصیت‌های بزرگ مسلمان هرسال دریک مکان و زمان معین گردهم آیند و برای حل اختلافات و رشد کشور‌های اسلامی تصمیم بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تاکید کرد: ما نباید اجازه دهیم سازمان‌های بین المللی برای ما تصمیم بگیرند بلکه باید تشکیلاتی در حج ایجاد کنیم که برای عزت و عظمت مسلمانان و آینده جهان اسلام تصمیم گیری و مشکلات را از سر راه آنان بردارند.

وی افزود: کشور‌های اسلامی می‌توانند ازتجارب یکدیگربرای رشد علمی و اقتصادی و تربیت نسل جوان استفاده و برای رسیدن به آینده بهتر تلاش کنند.

پیش ازسخنان نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت، «قبله ایاز» رئیس شورای ایدئولژیک اسلامی پاکستان سفر هیئت ۱۲ نفره ازعلما و اندیشمندان این کشور را در آشنایی با پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و آگاهی از نقطه نظرات شخصیت‌های برجسته کشورمان مثبت ارزیابی و تاکید کرد: دراین سفر با بسیاری از موضوعاتی که ازآن خبر نداشتیم، آشنا شدیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: این گونه سفر‌ها و تبادل هیئت‌ها بین اندیشمندان دوکشور ادامه یافته و بتوانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند. /۸۰۴/د103/ب1

محمد فرخی
ارسال نظرات