۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۹۲۱۸۴
یادداشت؛

قدرت ایران را نیازمایید

قدرت ایران را نیازمایید
اکنون که جمهوری اسلامی وارد چهلمین سال خود شده، نیرو‌های مسلح با تکیه بر توان داخلی توانسته‌اند تراز قابل قبولی از بازدارندگی دفاعی را بدست بیاورند.
به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در سفری دو روزه به استان هرمزگان از نزدیک در جریان آخرین توانمندی‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
 
گرچه این دید و بازدید‌ها موضوعی مرسوم و قاعدتاً در چارچوب برنامه‌های از پیش تعیین شده و تقویم سالانه نیرو‌های مسلح انجام می‌شود، لیکن اظهار نظر سرلشکر باقری در بازدید از جزیره ابوموسی را باید با دقت و تأمل بیشتری مورد توجه قرار داد.
 
سردار باقری هنگام بازدید از تأسیسات نظامی جزیره ابوموسی با بیان اینکه برخی کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس از امریکا برای توطئه افکنی در خلیج فارس دعوت می‌کنند، گفت: «دشمنان منطقه‌ای ایران بدانند جمهوری اسلامی ایران در کنار دکترین صلح‌طلبی، حضور نظامی قدرتمند و قاطعی هم دارد که در صورت لزوم ضمن دفاع از تمامیت ارضی خود کشور‌های پیشنهاددهنده را هم مسئول عواقب بعدی می‌داند.
 
برخی کشور‌ها به امریکا دل نبندند، چون همین امریکا پس از چند سال خشونت و هرج و مرج‌طلبی چاره‌ای جز خروج از کشور سوریه نیافت.»
 
اظهارات بالاترین مقام نظامی جمهوری اسلامی ایران، گرچه کوتاه، لیکن پیام‌های روشنی برای برخی کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس و حتی دشمنان فرا منطقه‌ای داشت. سردار باقری ابتدا از توطئه‌ای خبر می‌دهد که از سوی برخی کشور‌های منطقه در خلیج فارس (بخوانید علیه ایران) طراحی شده است، بنابراین ضمن هشدار به آن‌ها تأکید می‌کند، در زمین امریکا بازی نکنند.
 
سردار باقری ضمن یادآوری رویکرد صلح‌طلبی ایران که طی ۲۰۰ سال گذشته آغازگر هیچ جنگی نبوده و همواره پرچمدار صلح و ثبات در منطقه بوده است، در عین حال تلاش کرده است، دشمنان فرامنطقه‌ای و اذناب منطقه‌ای آن‌ها را به این «ادراک» برساند که اگر روزی اندیشه‌های توطئه‌گرانه و خصومت‌آمیز خود را بخواهند به فعلیت برسانند، پیش از هرگونه تحرکی، سیلی سختی از نیرو‌های مسلح قدرتمند و مقتدر جمهوری اسلامی خواهند خورد.
 
اقتدار و قاطعیت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران موضوعی نیست که کسی بخواهد آن را بیازماید. طی ۴۰ سال گذشته نیرو‌های توانمند ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور نشان داده‌اند، کوچک‌ترین تردیدی به خود راه نمی‌دهند و دشمن را در پیگیری اهداف منکوب خواهند کرد.
 
این مسئله بار‌ها در منطقه خلیج فارس و در مواجهه با نیرو‌های امریکایی که به آب‌های سرزمینی ایران تجاوز کرده‌اند، تکرار شده و نتیجه‌ای جز حقارت برای آن‌ها در پی نداشته است.
 
دفاع مقدس نیز آیینه تمام نمای سلحشوری‌ها و اقتدار نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی در مواجهه با دشمنی است که با پشتیبانی مالی، انسانی، تسلیحاتی و لجستیکی قدرت‌های جهانی توانست به عنوان پیروز این از عرصه خارج شود.
 
اکنون که نظام جمهوری اسلامی وارد چهلمین سال خود شده است، نیرو‌های مسلح با تکیه بر توان داخلی توانسته‌اند، در تولید قدرت ملی و ساخت تجهیزات پیشرفته دفاعی، تراز قابل قبولی از بازدارندگی را ثبت و ضبط نمایند، به گونه‌ای که در عرصه هوا، دریا و زمین عرصه را بر هر متجاوزی تنگ کرده‌اند.
 
در چنین شرایطی هرگونه رفتار ماجراجویانه در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران نتیجه‌ای جز شکست قطعی برای متجاوزان نخواهد داشت. /۱۰۱/۹۶۹/م
ارسال نظرات