۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۹۲۱۸۹
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران:

فاصله میان عالم و مردم سبب بروز بدعت در جامعه می‌شود

فاصله میان عالم و مردم سبب بروز بدعت در جامعه می‌شود
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران گفت: ایجاد فاصله میان عالم و مردم سبب بروز انحراف و بدعت در جامعه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام نصوری، مدیر بنیاد مهدویت مازندران امروز در جمع رؤسای تبلیغات اسلامی استان با اشاره به این که در دوران غیبت با چهار چالش جدی روبرو هستیم، گفت: علما و اندیشمندان دینی باید با تبیین صحیح این موضوع از چالش‌های موجود جلوگیری کنند.

وی با بیان این که نقش علما و اندیشمندان در حمایت و هدایت مردم جزء برنامه‌های اولیه اهل بیت (ع) بوده است، افزود: چالش نخست در دوران غیبت چالش فطرت است که راه مبارزه با فطرت دعوت از مردم است.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به این که ایجاد فاصله میان عالم و مردم سبب بروز انحراف و بدعت در جامعه خواهد شد، بیان داشت: علما و اندیشمندان دینی باید خلأ‌های موجود در جامعه را با تعامل و ارتباط سازنده با مردم پر کنند.

مدیر بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که حیرت دومین چالش پیش روی در دوران غیبت است، افزود: مردم وقتی دچار حیرت شوند سرگردان خواهند شد و در چنین شرایطی فضای انحرافی در جامعه ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به این که خروج از حیرت نیازمند استدلال منطقی است، بیان داشت: علما، روحانیان و اندیشمندان دینی باید ادله منطقی را برای جامعه تبیین و تشریح کنند.

وی با بیان این که اگر چالش‌های فطرت و حیرت مدیریت و به آن‌ها پاسخ منطقی داده نشود شاهد بروز فتنه در جامعه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: فتنه هجمه‌ای است که دشمن با ترویج و گسترش شبهات در جامعه وارد می‌کند.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمن در دوران غیبت در پنج محور کار می‌کند، بیان داشت: دشمنان در این راستا، دولت سازی، ملت سازی، فرهنگ سازی، نخبه سازی و فرقه سازی می‌کند که باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که مقابله با علما به عنوان موانع ظهور از جمله چالش‌های فتنه امروز است که از سوی دشمنان دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: این اندیشمندان و علمای دینی هستند که باید با فتنه‌های روز مقابله کرده و به شبهات منطقی و مستدل پاسخ دهند./۹۵۰/پ203/ب1
ایمانی
ارسال نظرات