۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۹۲۲۱۲
آیت الله حسینی بوشهری:

ناامید کردن مردم از انقلاب مهمترین هدف دشمن است

ناامید کردن مردم از انقلاب مهمترین هدف دشمن است
نایب رییس جامعه مدرسین با اشاره به تهدیدات دشمن علیه انقلاب اسلامی ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی را مهم ترین هدف دشمن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری نایب رییس جامعه مدرسین در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که چند پرسش درباره اجلاسیه‌‌‌های جامعه مدرسین مطرح است، اظهار داشت: تعداد زیاد اجلاسیه، ثمرات آنها و فلسفه نام گذاری این اجلاسیه از مهمترین سؤالات مطرح شده در این زمینه است.

نایب رییس جامعه مدرسین ادامه داد: علمای ما در گذشته مسأله تبادل نظر، اجتماع و صحبت کردن در جامعه اسلامی را همواره مورد هدف اصلی قرار داده‌اند، زیرا گاهی برگزاری اجتماعی گفت‌وگو درباره مسأله مهمی لازم می‌شود تا با بیانیه پایانی، نقطه نظرات خود را به اطلاع جامعه و مسؤولان برسانند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر همفکری و برگزاری این اجتماعات تأکید داشته‌‌اند، اصل این اجتماع و تبادل نظر بسیار مهم است، این اجتماعات باید با هدف و موضوع روشن برگزار شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که همه اجلاسیه جامعه مدرسین با دستور از پیش تعیین شده و مطابق با مقتضای زمان تشکیل شده است، گفت: آیت الله اعرافی کتاب قطوری که شامل مجموعه مصوبات جامعه مدرسین در ادوار مختلف بوده و در شوارای عالی انجام شده است برای جامعه مدرسین فرستادند.

وی افزود: آن‌چه در کمیسیون‌ها مطرح شده، بعد از پایان اجلاس، توسط دبیرخانه اجلاسیه دسته بندی و موضوع بندی شده و در طول سال پیگیری‌های لازم توسط دبیرخانه انجام می‌شود.

نایب رییس جامعه مدرسین با اشاره به نام گذاری یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین اظهار داشت: جامعه مدرسین همواره در هر اجلاسیه‌ای مناسبات همان سال را بررسی کرده و امسال نیز با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، پرسش این است که چه راه‌کارهایی برای صیانت از نظام اسلامی وجود دارد.

وی با بیان این‌که ما مرحله رویارویی با طاغوت را گذرانده و با رهبری امام راحل و همراهی روحانیت و مردم این انقلاب به پیروزی رسیده است، خاطر نشان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب ما در آغاز کار هستیم و برای رسیدن به جامعه و تمدن اسلامی راه و مسیر طولانی را پیش رو داریم.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: این معنای صیانت از انقلاب نیست که به وضع موجود بسنده شود، چراکه انقلاب ذاتا وضع پیش رونده دارد تا وضع مطلوب حاصل شود.

وی با اشاره به اهداف نظام اسلامی گفت: پیشرفت، وحدت، خدمت به محرومین، توسعه فرهنگ و جامعه اسلامی از اهداف بلند نظام و انقلاب اسلامی است.

نایب رییس جامعه مدرسین مطرح کرد: در بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی که امروز در اجلاسیه جامعه مدرسین به صورت مستوفی بحث خواهد شد، مرحله تدام، استمرار و مواجه شدن با مسائل آینده نظام را پیش رو داریم، چراکه دشمن در تفکر مقابله با نظام و در صورت ناتوانی از مقابله، درصدد توقف نظام اسلامی در مرزهای آن است.

وی با تأکید بر شناسایی تهدیدات و موانع موجود در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی بیان کرد: بعد از شناسایی تهدیدات و موانع موجود در شرایط حاضر و آینده، باید راه‌کارهای صیانت از نظام و انقلاب اسلامی مشخص و برنامه ریزی شود.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: اولین تهدیدی که به عنوان تهدید داخلی مطرح است و روحانیت و مسؤولان نظام باید به فکر آن باشند و چاره‌جویی کنند، سرخوردگی مردم نسبت به اهداف ترسیم شده برای نظام اسلامی، در طول چهل سال نظام اسلامی و وعده‌های آرمانی به مردم  است، از این رو اگر مردم احساس کنند که به این اهداف نرسیده‌اند، تهدیدی جدی برای نظام اسلامی محسوب می‌شود، بنابراین بایستی در این زمینه روشنگری شود.

وی تصریح کرد: فاصله گرفتن از جامعه تهدید دیگری است که باید به آن توجه کرد، مردم اگر از روحانیت فاصله بگیرند، نظام اسلامی به مشکل خواهد خورد، در صحنه انقلاب باید جلوی بی تفاوتی مردم گرفته شود، تا این تهدید متوجه انقلاب نشود.

وی افزود: مسأله دیگر تحت تأثیر قرار گرفتن جوانان کشور از فرهنگ بیگانه است، اگر نتوان این تهدید را خنثی کرد، فرهنگ غربی مانند موریانه‌ای ذهن جوانان جامعه اسلامی را از بین خواهد برد.

نایب رییس جامعه مدرسین در پایان با اشاره به راه‌کارهای صیانت از نظام اسلامی بیان کرد: تحکیم باورها و ارزش‌ها انقلاب در نظر مردم، اهتمام به مسائل فرهنگی، تقویت فرهنگ دفاعی کشور، حفظ شور و نشاط انقلابی به منظور جلوگیری از غفلت مردم و استمرار خط امام و رهبری و ولایت مداری در فضای عمومی جامعه از مهمترین راه‌کارهای صیانت از نظام اسلامی است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6

/876/پ201/ق

ارسال نظرات