۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۹۲۲۴۰
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه مشکات تهران:

رسانه نقش اساسی در مطالبه گری از مسؤولان دارد

رسانه نقش اساسی در مطالبه گری از مسؤولان دارد
حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر مطالبه گری رسانه از مسؤولان، گفت: رسانه ها در امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمی، مسؤول فرهنگی حوزه علمیه مشکات تهران، چهارشنبه شب در جمع طلاب مدرسه علمیه امام هادی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی تنظیم نظام امر به معروف و نهی از منکر را برای مسؤولان امری مهم دانست و گفت: از مهمترین رسالت های جامعه نخبگانی حوزه علمیه ایجاد ساز و کار نظام امر به معروف و نهی از منکر ضمن نظارت بر سازمان ها و افرادی است که چه خواسته و چه ناخواسته خطا می کنند و جامعه اسلامی را به مخاطره می اندازند.

یکی از پایگاه های امر به معروف و نهی از منکر مسجد است

حجت الاسلام ابراهیمی مسجد را مهمترین سنگر حفظ و صیانت اسلام برشمرد و گفت: یکی از پایگاه های امر به معروف و نهی از منکر مسجد است و مبتلا به ترین قشری که تهی از نظام امر به معروف و نهی از منکر است، مسؤولان هستند.

وی در ادامه افزود: اصل امر به معروف و نهی از منکر به مسؤولان فعلی مرتبط است، نقش رسانه های جمعی، سمعی و بصری در مطالبه گری بسیار موثر است که باید از سوی نهادهای ذیربط مورد توجه قرار گیرد.

رسانه نقش اساسی در مطالبه گری از مسؤولان دارد

مسؤول فرهنگی حوزه علمیه مشکات تهران تریبون های نماز جمعه را یکی از موقعیت های مطالبه گری از مسؤولان خاطرنشان کرد و گفت: مسائل سیاسی و نظام امر به معروف و نهی از منکری باید از سوی رسانه ها مانور داده شود، تریبون های نماز جمعه که در حال حاضر در برخی شهرها تهی از مطالبه گری سیاسی است باید به حدی پویا و فعال باشد که هیچ مسؤولی جرأت خبط و خطا نکند و بداند اگر چنین باشد از سوی مردم بازخواست خواهد شد.

وی زندگی امروزی را در برخی موازین سکولار دانست و تاکید کرد: زندگی فعلی امروزی، زندگی کاملا تفکیک شده دین از سیاست است و اصطلاحا سکولاریزه شده است که این آفت دین است.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه افزود: انقلاب امام بر پایه تلفیق دین با سیاسیات شکل گرفت و متاسفانه در زمان فعلی مکتب امام راحل کاملا مهجور و در سایه واقع شده است که این وظیفه احیاگری مکتب و منش امام به عهده حوزه و روحانیت است.

وی مطالبات مقام معظم رهبری را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(ع) راهبردی ترین اصل در کنترل و بررسی نظام سیاسی فعلی دانست و گفت: نوآوری و نظم سیاسی در منش سیاسی معظم له به قدری دقیق و برنامه ریزی شده ارائه شده که اگر سیاسیون طبق این موازین حرکت می کردند هیچگاه دچار سردرگمی سیاسی و به بیراهه های پوچی که نظام و اسلام را متضرر می کند دچار نمی شوند.

مسؤول پژوهش موسسه تبلیغ امام هادی(ع) خاطرشان کرد: با توجه به شرایط کنونی تربیتی جامعه باید محتوای دینی نظام مند، با توجه به نیازهای جامعه و اقشار مختلف به بدنه جامعه تزریق شود.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان تاکید کرد: طلاب و قشر نخبگانی حوزوی باید ظرفیت های موجود را قدر بدانند و با بکارگیری اصول تربیتی مورد نیاز جامعه در جهت رشد و اعتلای فرهنگ سیاسی جامعه اسلامی بر محور انقلاب تلاش کنند./811/پ203/ب1

ارسال نظرات