۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۹۲۲۶۳
سردار جوانی تبیین کرد؛

چرایی اهمیت تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی

چرایی اهمیت تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی
معاون سیاسی سپاه با اشاره به تلاش دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن انقلاب گفت: دشمنان می‌خواهند ناکارآمدی‌ها و مشکلات موجود را به انقلاب اسلامی نسبت دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی فرهنگیان بسیجی اصفهان، در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) با اشاره به اهمیت تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی، گفت: دشمن با تمام توان در حال تلاش است تا به روی دستاوردهای انقلاب اسلامی سرپوش بگذارد.

80 درصد جمعیت کشور پس از انقلاب به دنیا آمده‌اند

وی ادامه داد: جامعه ما جامعه جوانی است که بیش از 80 درصد جمعیت آن بعد از انقلاب اسلامی متولد شده‌اند، کسانی که پس از انقلاب اسلامی متولد شده‌اند مسائل پیش از انقلاب را نمی‌دانند، تنها شاهد فضاسازی دشمن علیه انقلاب اسلامی هستند و با دیدن مشکلات و شرایطی که هست تحت تأثیر القائات دشمن خیال می‌کنند مشکلاتی که امروزه شاهد آن هستیم به خاطر انقلاب اسلامی است.

سردار جوانی با اشاره به اثرگذاری برخی جوسازی‌های منفی دشمنان داخلی و خارجی علیه انقلاب اسلامی بر روی بعضی از جوانان، اظهار کرد: دشمن دنبال این است که نسل جوان را نسبت به انقلاب اسلامی بدبین کند، با رویکرد سرپوش سازی بر دستاوردها، بزرگ نمایی مشکلات، قلب واقعیت و ناامید سازی توطئه دشمنان است، منکر مشکلات امروز نیستیم اما این مشکلات در همه کشورها وجود دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بدبین کنند و اینگونه القا کنند که شکل گیری انقلاب اسلامی اشتباه بوده است، تصریح کرد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی یک امر واجب است، امام خمینی حفظ جمهوری اسلامی را به عنوان یک فقیه  مرجع به عنوان واجب‌ترین واجبات ذکر کردند و این موضوع را در رأس همه واجبات می‌دانند.

رویکرد انقلاب اسلامی، تمدن سازی است

وی با اشاره به وجود دشمنان کینه‌توز و خطرناک علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: امام خمینی می‌فرمایند دشمن دست بردار نیست، دشمنان که همان جبهه باطل هستند هرگز دست از دشمنی برنخواهند داشت، علت این دشمنی سرسخت آرمان‌های انقلاب و شعارهای انقلاب اسلامی با رویکرد تمدن سازی بر مبنای حرکت توحیدی است که ظالمین و ستمگران و طاغوت‌ها را به وحشت انداخته است.

سردار در ادامه افزود: انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی در موقعیت جغرافیایی رخ داده که در جهان بی نظیر است، آمریکایی‌ها در این سال‌ها خیلی خرج کردند و تلاش‌های بسیار کردند برای نابودی انقلاب اسلامی، به گفته ترامپ در منطقه ما آمریکا تا کنون بیش از 7 هزار میلیارد دلار هزینه کرده است و دستاوردی هم نداشته و نتوانسته است در منطقه اهداف خود را پیش ببرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سلطه برخاورمیانه را عامل اصلی توانمند شدن آمریکا برای مدیریت دنیا طبق نظر استراتژیست‌های آمریکایی ذکر کرد و گفت: راه سلطه بر خاورمیانه سلطه بر ایران است و سلطه بر ایران با نابود کردن انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه ممکن خواهد شد، به همین دلیل است که امام خمینی می‌فرمایند حفظ انقلاب اسلامی اوجب واجبات است و به همین منظور است که باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل جوان بازگو کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان از سوی اساتید و معلمان، تصریح کرد: برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی باید یک نوع ابتکار و مهندسی و هنرنمایی داشت و از شیوه‌ها و روش‌های نوین استفاده کرد، هنر این است که با زبان ساده دستاوردهای انقلاب اسلامی را به خوبی برای مردم و جامعه تشریح کنیم، شرط لازم برای تببین دستاوردهای انقلاب این است که بدانیم پیش از انقلاب اسلامی کشور چه شرایطی در عرصه‌های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی و نظامی داشت، تا زمانی که گذشته را نشناسیم نخواهیم توانست به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پی ببریم.

مشکلات کشور حاصل بی توجهی به آرمان‌های انقلاب اسلامی است

سردار جوانی با اشاره به تلاش دشمن برای بدبین کردن نسل جوان نسبت به انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اگر بتوانیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را به درستی تبیین کنیم و نشان دهیم چه مقدار راه طی شده و چه مقدار راه باقی مانده است، نسل جوان پرچم انقلاب را به دست خواهند گرفت تا به سر منزل مقصود برسانند.

وی فساد و مشکلات را به دلیل بی توجهی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی‌گری عنوان کرد و گفت: اولین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که این کشور و این ملت از چنگال آمریکا خارج شد و کشور استقلال و عزت به دست آورد، آمریکا به سادگی بر منافع ما مسلط بود و به سادگی از ذخایر و منابع کشور ما برای اهداف خود استفاده می‌کرد و امام خمینی بود که ما را از چنگال دشمن خارج کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به نفوذ عمیق آمریکایی‌ها در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور در زمان طاغوت، خاطرنشان کرد: شاه سرسپرده و تسلیم آمریکا بود، امروز در کشور برخلاف تبلیغات دروغین کشور آزادی بر کشور ما حاکم است، تا جایی که برخی حتی دست به توطئه می‌زنند اما خواستار آزادی هستند، برمبنای این دستاوردهای اساسی و مهم با رویکرد تمدن سازی ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

اساس نظام سلطه عقب نگه داشتن مردم است

سردار جوانی با بیان اینکه اساس نظام سلطه عقب نگه داشتن دیگر کشورها و ملت‌ها است، تصریح کرد: نظام سلطه می‌خواهد در علم و فناوری و کالاهای اساسی مردم محتاج او باشند و پیشرفت واقعی نداشته باشند. با پیروزی انقلاب اسلامی کشور در مسیر پیشرفت واقعی قرار گرفت، اساس پیشرفت توانمندی ملت برای تولید و آبادانی است، تفاوت رژیم گذشته با امروز را می‌توان در مسأله ملی شدن نفت دید، در گذشته به دلیل چپاول نفت نمایندگان تصمیم گرفتند نفت را ملی کنند تا مانع چپاول و غارت منابع ملی شوند.

وی ما می‌توانیم را دستاورد انقلاب اسلامی و آموزه امام خمینی برای کشور و ملت برشمرد و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب جهاد علمی، جنبش علمی و نهضت علمی را بسیار مورد توجه و تأکید دارند و به شدت خواستار رشد علمی در کشور هستند و معتفدند که باید سطح علمی کشور به جایی برسد که دیگر کشورها مجبور به فراگیری زبان فارسی باشند تا بتوانند از دستاوردهای علمی ما استفاده کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به عقبه‌های تمدنی کشور و دانایی مردم در گذشته ایران، خاطرنشان کرد: حکومت حاکمان نالایق بر کشور عامل عقب ماندگی کشور شد، کشور ما یک درصد جمعیت جهان را داشت و پیشنه تمدنی هم داشت اما سهم کشور در تولید علم یک دهم درصد است، اما امروزه سهم ما در تولید علم در جهان با همان نسبت یک درصد جمعیت جهان 2 درصد است و این یعنی 20 باربر شدن سهم تولید علم کشور نسبت به قبل از انقلاب اسلامی.

وی با اشاره به رتبه‌های ارزنده کشور در حوزه‌های مختلف در سطح جهانی، تصریح کرد» امروز ملت ایران در برخی از موارد رتبه اول و دوم دنیا را کسب کرده است اما دشمنان با بزرگ کردن مشکلات و سرپوش گذاشتن بر دستاوردها جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را ناکارآمد جلوه داده اند. امروزه در باشگاه هسته‌ای جهان امروز حضور داریم و این یعنی یک دستاورد بسیار بزرگ برای کشور.

افتخار می‌کنیم حامی ملت‌های مظلوم هستیم

سردار جوانی در ادامه افزود: زمانی که نخستین ماهواره را به فضا پرتاب کردیم دانشمندان معتقد بودند باید سر تعظیم در برابر جمهوری اسلامی فرود آورد چرا که دانشمندان ما علیرغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها چنین کاری انجام داند، دستاوردهای بسیاری در کشور هر روز در شهرک های علمی و فناوری هب دست می  آید که البته برخی کارشنکی‌ها و خیانت‌ها گاهی ممکن شده است این دستاوردها کارکرد مناسبی نداشته باشند و این دستاوردها به درستی برای جوانان تبیین نشود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به دستاوردهای کشور در عرصه نظامی و دفاعی به ویژه صنایع موشکی اشاره کرد و گفت: جوان ایرانی باید به این دستاوردها و کوتاه بودن دست دشمن از کشور ببالد و به آن افتخار کند. رهبر انقلاب فرمودند خرمشهرها در پیش است اما نه در کارزار نظامی و باید به این موضوع به خوبی دقت شود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما را از قرار داشتن در کنار رژیم صهیونیستی قرار دادند به قرار گرفتن در برابر این ظالمین بود و باید افتخار کنیم که 40 سال است حامی فلسطین هستیم، پیش از انقلاب اسلامی ایرانی‌ها به برادر یهود مشهور شده بودند . انقلاب اسلامی کشور را از جایگاه حمایت از ظالم به حمایت از مظلوم تغییر مسیر داد./1304/پ210/ب1

ارسال نظرات