۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۹۲۲۸۳
درگزارش کمیسیون حوزه و روحانیت اجلاس جامعه مدرسین مطرح شد؛

تأکید بر نقش آفرینی حوزه و روحانیت در پاسخگویی به چالش‌های پیش روی نظام

تأکید بر نقش آفرینی حوزه و روحانیت در پاسخگویی به چالش‌های پیش روی نظام
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به مصوبات کمیسیون حوزه و روحانیت جامعه مدرسین، به تشریح راهکارهای این کمیسیون برای صیانت از انقلاب پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای محترم بلاد که امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به محتوای کمیسیون حوزه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار داشت: محتوای مورد بحث در کمیسیون حوزه و روحانیت جامعه مدرسین حدود دو ماه تحلیل و بررسی شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: این کمیسیون در چهار بخش قوت‌ها، آسیب‌های درونی، چالش‌های پیش‌روی نظام و آسیب‌های مربوط به تعاملات بیرونی و راهکارها توانست به مطالب ارزشمندی دست یافته و نتایج آن را جمع بندی کند که تفصیل مجموعه‌ آماده شده، به دبیرخانه اجلاس، تحویل داده شد.

وی عنوان کرد: در بخش نقاط قوت 20 نکته، در بخش درون تشکیلاتی 12 مطلب، در بخش آسیب‌ها و چالش‌ها در تعامل با بیرون تشکیلات، نظام و جامعه 13 مطلب و در چهارمین بخش یعنی راهکارها 48 نکته اساسی و مهم به تصویب اعضای کمیسیون حوزه و روحانیت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با تأکید بر این‌که اهتمام همه اعضا بر تبیین راهکارها بوده است، بیان کرد: تقویت و تأکید بر فضائل اخلاقی، ترویج فرهنگ ساده زیستی و رعایت ذی طلبگی، تأکید بر جایگاه اصیل روحانیت به عنوان مرجع و ملجاء جامعه، تعامل و ارتباطات حداکثری با شخصیت‌های حوزوی در شهرستان‌ها، لزوم برنامه ریزی جهت استفاده مؤثر از علما در شهرستان‌ها و برنامه ریزی جهت پاسخگویی به شبهات عقیدتی بخشی از راه‌کارهای ارائه شده است.

وی اضافه کرد: بازبینی عملکرد حوزه و روحانیت در جغرافیای داخلی و بین الملل، تقویت عملکرد روحانیت در ساحت‌های مختلف، رصد تعاملات اجتماعی روحانیت و ضرورت پیگیری مطالبات، اهمیت احراز صلاحیت افرادی که جهت کسب مناسب مختلف برای نظام معرفی می‌شوند، حمایت همه جانبه از نظام و منویات رهبر معظم انقلاب، تقویت فکری روحانیت و جامعه در راستای اهداف نظام اسلامی و تقویت نیروهای متخصص در ابعاد علمی و تربیتی بخش دیگری از راهکارهای کمیسیون حوزه و روحانیت بوده است.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه بخش‌های دیگری از راه‌کارهای ارائه شده جهت صیانت از انقلاب و نظام اسلامی را مطرح کرد و گفت: اعزام روحانیت به اقصی نقاط کشور، ساختار منسجم و کارآمد فرهنگی و تبلیغی در نظام حوزه با حضور همه نهادهای تبلیغی، توجه به اهمیت فضای مجازی، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نظام در بخش‌های مختلف، تبیین نظریه پردازی و تولید علم در رابطه با ابعاد نظام، تبیین اهداف نظام و انقلاب برای طلاب و اقشار مختلف جامعه از دیگر راه‌کارهای ارائه شده در این کمیسیون است.

وی افزود: شناسایی و بررسی نهادهای نوپدید حاکمیتی و حوزه، معرفی توانمندی حوزویان، سازمانها و پژوهشکده‌ها، نقش آفرینی حوزه در پاسخگویی به چالش‌های پیش روی نظام، هدایت‌گری و کلان نگری نسبت به جریانات مختلف کشور در راستای مصالح نظام، تبیین اسلام ناب محمدی(ص) با ارائه علوم اسلامی و ایرانی و فقه‌های معاصر نیز آخرین بخش از این راه‌کارها است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان اظهار داشت: تفصیل همه مطالب در کمیسیون ثبت شده و در هر چهار بخش به تصویب رسیده که به دبیرخانه جامعه مدرسین تحویل داده شده است.

گزیده ای خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8

/876/پ201/ق

ارسال نظرات