۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۹۲۲۹۴
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات مطرح کرد؛

لزوم تشکیل شورای عالی تبلیغ با عضویت همه دستگاه های تبلیغی

لزوم تشکیل شورای عالی تبلیغ با عضویت همه دستگاه های تبلیغی
حجت الاسلام روستاآزاد گفت: تشکیل شورای عالی تبلیغ با عضویت همه دستگاه های تبلیغی لازم است تا سبب ساماندهی فضای تبلیغی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی دفتر تبلیغات در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای محترم بلاد که امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به مباحث مطرح شده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی جامعه مدرسین حوزه علمیه، اظهار داشت: آگاه سازی مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب، ایجاد انسجام بین آحاد جامعه، تبیین نقشه راه مقابله با تهدیدات و چالش‌های نظام، استفاده بهینه از فضای مجازی وبهره مندی از امکانات نهادهای فرهنگی محورهای مطرح شده توسط این کمیسیون است.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات ادامه داد: رویکردی که ذیل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مطرح شده است، ابتدا به شکل بسته اقدامات فرهنگی برای هر نوع مسائل تهیه و تبیین شده است که با نگاه مسأله محور، شامل توصیه‌ها و پیشنهادات ارائه شده به علما و اساتید، مطالبه کمیسیون و اجلاسیه از مراکز حوزوی و مطالبه از دستگاه‌های مختلف نظام را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: آگاه سازی جامعه نسبت به نظام، موضوع اول ضعف جامعه نسبت به دستاوردها و ظرفیت‌های نظام است که در این رابطه باید ظرفیت‌ها و دستاوردهای مختلف نظام تبیین شود.

حجت الاسلام روستا آزاد بیان کرد: تبیین وجوه سختی‌های زمان صدر اسلام، تبیین و دسته بندی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای بخش‌های مختلف، ایجاد نمایشگاه‌های مختلف استانی، توجه به موانع داخلی و خارجی در کنار بیان دستاوردها، برگزاری نشست‌های علمی، تحلیلی و مقایسه‌ای با تکیه بر شبهات مطرح شده، تهیه و تولید محصولات مرتبط با دستاوردها، مطالبه از دستگاه‌های حاکمیتی، و ترویج مطالبات از سوی رسانه‌ ملی و مطبوعات زمینه سازی جهت شنیدن مطالبات مردم توسط مسؤولان ، توجه جدی مسؤولان به مظاهر ناکارآمدی و مقابله با آن، بخشی از راه‌کارهای ارائه شده در این کمیسیون است.

دبیر کمیسیون فرهنگی واجتماعی اضافه کرد: مسأله دیگر ایجاد انسجام بین آحاد جامعه بوده است که عوامل آن فاصله گرفتن برخی مسؤولان از ارزش‌های اصیل انقلاب همچون عدم توجه به نقدها و آثار اجتماعی آن، دیدگاه‌های متضاد نخبگان در نگاه‌های خرد وکلان و امتداد آن در بین مردم و توطئه‌های تفرقه افکن دشمنان بین مذاهب و قومیت‌های مختلف بوده است.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات در ادامه به محتوای پیشنهادات ارائه شده به علما و اساتید اشاره کرد و گفت: توسعه فرهنگ اهل‌بیت(ع) به عنوان محور وحدت، گردآوری اجتماعات مردمی، ترویج گفت‌وگو بین اقوام و جامعه، تأکید بر مشترکات شیعه و اهل‌سنت مانند تمامیت ارضی، هویت اجتماعی و خدمات نظام اسلامی، مطالبه از حوزه و سایر مراکز حوزوی و برگزاری جلسات فکری و پژوهشی بین متخصصان حوزوی از پیشنهادات ارائه شده به علما بوده است.

وی افزود: اهتمام به منافع عمومی، توجه به مناطق محروم، تعیین چارچوب برای خدمات کارکنان دولت، بازنگری در قوانین انتخابات برای کاهش اختلافات و درگیری‌های سیاسی، تبیین نقشه راه مبلغین در راه مطابه با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، بخشی از مطالبات از دستگاه‌های حاکمیتی است.

حجت الاسلام روستا آزاد اظهار داشت: تبیین ضرورت اقتصاد مقاومتی و ابعاد جنگ اقتصادی دشمن، تبیین برنامه‌های تبیین شده در ذیل مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی، مطالبه از مراکز حوزوی، ایجاد درس خارج بانکداری اسلامی و کاهش هزینه‌های جاری، نقشه راه مقابله با تهدیدات و چالش‌های نظام است.

وی با اشاره به مطالبات موجود در بخش اقتصاد مقاومتی مطرح کرد: مطالبات در این بخش شامل مقابله با موضوع قاچاق و واردات کالای خارجی غیر ضروری می‌شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی واجتماعی اضافه کرد: موضوع مهم چهارمین محور، استفاده بهینه از فضای مجازی است که مسأله ما فقدان اراده برای استفاده سالم از این فضا، ضعف حضور مؤثر و جریان ساز حوزویان در فضای مجازی و مطالبات مورد انتظار از حوزه و توجه به گسترش ابعاد رسانه‌ای و فضای مجازی است.

وی در پایان افزود: پیشنهاد کمیسیون این است که شورای عالی تبلیغ با عضویت همه دستگاه های تبلیغی ایجاد شود که سبب ساماندهی فضای تبلیغی و تقسیم وظایف در این زمینه می‌شود و نتیجه آن، کاهش چالش‌های موجود در حوزه و فضای تبلیغی خواهد شد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7

/876/پ201/ق

ارسال نظرات