۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۹۲۲۹۸
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

روحانیت در کنار مردم بوده و از درد آن ها آگاه است

روحانیت در کنار مردم بوده و از درد آن ها آگاه است
نماینده خبرگان به کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: از دولت می خواهیم تا در این چند ماه پایانی سال 5 الی 10 درصد به حقوق افراد حقوق بگیر اضافه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز دبیر کمیسیون صیانت و امنیت یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد عصر امروز در اختتامیه این اجلاسیه به ارائه گزارش مصوبات این کمیسیون پرداخت و گفت: در این کمیسیون حدود 44 مورد درباره ظرفیت ها و فرصت ها، حدود 100 مورد درباره تهدیدها و چالش ها و 73  مورد هم در زمینه راهکارهای صیانت از انقلاب اسلامی مطرح شده است.

وی ادامه داد: اگر چالش ها بسیار است به این معنا نیست که در جامعه مشکلات زیادی وجود دارد؛ در این کمیسیون راهکارهایی مطرح شده در ارتباط با رسالت روحانیت در صیانت از انقلاب و نظام اسلامی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به تبیین راهکارها و ظرفیت های صیانت از انقلاب و نظام اسلامی پرداخت و ابراز کرد: در مصوبات کمیسیون صیانت و امنیت پیشنهاد شده است که نهضت جلسات اخلاق در سطح جامعه راه اندازی شود؛ سطح توجه به ارزش های اخلاقی در برخی موارد به شدت پایین آمده و همه علما باید دست به دست هم دهند و نهضت اخلاقی راه بیاندازند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تأکید کرد: حفظ و تقویت روحیه ایثار و شهادت و توجه به شهدا به ویژه شهدای روحانیت و برگزاری یاواره های شهدا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دبیر کمیسیون صیانت و امنیت بیان کرد: ارتباط مدیران حوزه های علمیه با طلاب و فضلا باید بیشتر شود؛ امروز با کمی دقت در می یابیم که ما سخن برخی از فضلای جوان را نمی شنویم؛ امروز نباید طلاب جوان را با روحیه خودمان مقایسه کنیم، زیرا تفکر متفاوتی دارند.

وی ابراز کرد: استفاده از کالاهای تولید داخلی و استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه برای اصلاح الگوی مصرف نیز باید از سوی علما مورد توجه قرار داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: ما امروز باید طلابی را که در برخی مراکز و دستگاه ها مشغول به کار هستند را گرد هم آورده و بر وضعیت فرهنگی، اخلاقی و معیشتی شان نظارت داشته باشیم، زیرا این افراد سفیران حوزه های علمیه در بخش های مختلف نظام هستند.

وی افزود:  جامعه مدرسین با توجه به جایگاه بسیار بالایی که دارد باید با نهادهای نظارتی به ویژه نهادهایی که در انتخابات ها وظیفه تأیید و رد صلاحیت نامزدها را برعهده دارند، ارتباط برقرار کند و از ورود برخی عناصر فاقد صلاحیت به انتخابات ها جلوگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز یادآور شد: تا فرارسیدن سال 1400 حدود 640 هزار نفر از معلمان بازنشسته خواهند شد، بنابراین باید رایزنی هایی صورت بگیرد تا از این ظرفیت استفاده شود و طلاب و فضلای جوان از همان دبستان وظیفه تربیت کودکان را برعهده بگیرند تا در آینده شاهد نسل تراز انقلاب اسلامی باشیم.

وی اضافه کرد: سال آینده انتخابات مجلس را در پیش رو داریم، بنابراین جامعه روحانیت  از همین حالا افرادی را شناسایی کرده و از آن ها تقاضا کند تا حضور فعال تری در مجلس شورای اسلامی داشته باشند؛ حضور روحانیت فاضل و آگاه در جامعه رو به کاهش است و اگر این روند به همین منوال ادامه پیدا کند در آینده ای نزدیک مجلس از روحانیت آگاه خالی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز به کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: از دولت می خواهیم تا در این چند ماه پایانی سال 5 الی 10 درصد به حقوق افراد حقوق بگیر اضافه کند و ما اعلام می کنیم روحانیت در کتار مردم بوده  و از درد آن ها آگاه است.

گزیده ای از خبر را می توانید درکلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8

 

/841/پ201/ق

ارسال نظرات