۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۹۲۳۰۲
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی تأکید کرد؛

ضرورت حضور و اثرگذاری بیشتر حوزه های علمیه در مسائل روز جامعه

ضرورت حضور و اثرگذاری بیشتر حوزه های علمیه در مسائل روز جامعه
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری گفت: حضور و اثرگذاری حوزه و روحانیت در عرصه‌های مختلف جامعه باید در شرایط فعلی پررنگ‌تر از گذشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری امروز در دیدار جمعی از طلاب و فارغ التحصیلان این مدرسه علمیه، با مهم ارزیابی کردن نقش حوزه‌های علمیه در رشد و تعالی علمی، فرهنگی و معنوی جامعه اسلامی گفت: حوزه جزء ارکان و ستون‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که حوزه و روحانیت همواره چشم بینای نظام و جامعه اسلامی در برابر انحراف‌ها و هجمه‌های دشمن بوده اند، افزود: در طول تاریخ هوشیاری و بصیرت بالای حوزه‌های علمیه و روحانیت مانع تحقق اهداف و توطئه‌های دشمن علیه دین شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت از دیرباز مرزبان حقیقی اسلام ناب بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز دفاع و صیانت از مرز‌های اعتقادی جامعه اسلامی رسالت مهم روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ در برابر بسیاری از توطئه‌های استعماری و استکباری غرب ایستاد و از اسلام ناب دفاع و پشتیبانی کرد، بیان داشت: اگر هوشیاری امروز حوزه‌های علمیه و روحانیت نباشد، توطئه دشمن برای نفوذ و سلطه بر نظام دینی و ارزش‌های معنوی جامعه تحقق پیدا می‌کند.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران و استقرار نظام دینی در ایران، رسالت و وظیفه روحانیت و حوزه‌های علمیه را دو چندان کرده است، خاطرنشان کرد: امروز حراست و پشتیبانی از نظام دینی، مبارزه با جریان‌های انحرافی و پاسخگویی به نیاز‌ها و شبهات دینی جامعه مهم‌ترین وظایف روحانیت آگاه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت همواره باید هوشیار و آگاه در صحنه انقلاب حاضر باشد، بیان داشت: روحانیت انقلابی همواره در برابر هجمه‌های دشمن زمان شناس و با بصیرت بالا عمل کرده، چون عافیت طلبی با مشی روحانیت انقلابی به شدت در تضاد است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید براین که امروز کشورمان برای رشد و تعالی در عرصه‌های مختلف و همچنین ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمن نیازمند تربیت و پرورش نیرو‌های مؤمن، متعهد و انقلابی دارد، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید در تربیت و پرورش چنین نیرو‌های مؤمنی همانند گذشته پیشگام و پیشرو باشند.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انقلاب در چهاردهه اخیر با فرازونشیب‌های بسیاری مواجه شده است، بیان داشت: انقلاب با سرعت و قدرت هر چه تمام‌تر مسیر خود را ادامه می‌دهد و در این مسیر آفت‌ها را نیز کنار خواهد زد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز دفاع از کیان انقلاب و نظام اسلامی وظیفه مهم حوزه‌های علمیه و روحانیت با بصیرت است، خاطرنشان کرد: حضور و اثرگذاری حوزه و روحانیت در عرصه‌های مختلف جامعه باید در شرایط فعلی پررنگ‌تر از گذشته باشد./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات