۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۹۲۳۱۴
آیت الله علوی گرگانی:

مبانی ولایت فقیه به صورت صحیح در دانشگاه ها تبیین شود

مبانی ولایت فقیه به صورت صحیح در دانشگاه ها تبیین شود
حضرت آیت‎الله علوی گرگانی با اشاره به تلاش گسترده برای سست کردن اندیشه اندیشه ولایت‌فقیه بر ضرورت تبیین صحیح مبانی ولایت فقیه در دانشگاه ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار با حجت الاسلام مصطفی رستمی مسؤول نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها با اشاره به این که فعالیت های گسترده این نهاد مبارک در دانشگاه یک مژده بسیار بزرگ است، اظهار داشت: ما در کشور خودمان دو بال حوزه و دانشگاه داریم که اگر در کنار هم قرار بگیرد کشور ما به معراج خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به لزوم آشنا سازی هرچه بیشتر دانشجویان و جوانان با معارف عمیق دینی افزود: در آیات قرآن می خوانیم که حتی انبیاء سلف که می آمدند مقید بودند ابتدا پیامبران قبل از خود را تصدیق کنند که این مسأله نشان می دهد هرچه می توانیم باید جوانان با عقاید گذشتگان از جمله انبیاء و ائمه معصومین(ع) آشنا کنیم که به سختی به دست ما رسیده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: برخی از علما نزدیک به 300 جلد کتاب نوشته اند و در فنون مختلف سرآمد بودند که از جمله آنها می توانیم به شیخ بهائی و محقق داماد اشاره کنیم، ولی این بزرگان برای جوانان به خوبی معرفی نشده اند که این هم کاری لازم و بایسته است.

وی با تأکید بر این که ما هنوز به آن مرحله ای که باید برسیم نرسیده ایم، ابراز داشت: به عنوان نمونه هنوز مسأله ولایت فقیه در بین جوانان جا نیافتده است، آنها می گویند مگر این طور نیست که هیچ کسی بر دیگری ولایت ندارد، مگر ما عقل و خرد نداریم؟ اما ما می گوییم با وجود صحت همه این مسائل باز هم ولی فقیه نیاز است، بنابراین این گونه مسائل باید برای جوانان روشن شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: باید جوانان را با حوزه و روحانیت آشتی بدهیم، چراکه ما جوانان خوبی داریم که اگر این مسائل را بدانند هیچگاه رهبر و علما و مراجع را تنها نمی گذارند و حاضر می شوند که حتی جان خود را برای ولی فقیه فدا کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز دشمنان ما با قدرت و شدت در صدد تضعیف ولایت فقیه و روحانیت بر آمده اند و اگر ما حرکتی نداشته باشیم معلوم نیست که در آینده نه چندان دور چه وضعیتی پیش خواهد آمد.

وی بیان داشت: مواظب باشید که دشمنان خوبی ها ما را از بین نبرند؛ بین مردم بروید و مردم و جوانان را آگاه کنید؛ خود روحانیان و اساتید معارفی که در دانشگاه ها به کار می گیرید را نیز با آگاهی و علم کافی به کار بگیرید چراکه همه روحانیان تجربه و علم کافی برای حضور در چنین جمع هایی را ندارند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که هر طلبه و استادی شأنی دارد که شاید دیگری نداشته باشد، تصریح کرد: باید در هرجا گام برمی داریم نوع انتخاب های ما انتخاب احسن باشد، از این رو علاوه بر دقت در انتخاب اساتید برای مسؤولان و عزیزانی که به کار می گیرید کلاس های تخصص بگذارید تا این افراد قدرت بیان و استدلال داشته باشند.

وی با اشاره به این که باید تلاش کنیم تا دانشجویان از روحانیت فرار نکنند، تصریح کرد: تلاش کنید که دانشجویان را با قرآن و معارف اهل بیت(ع) آشنا کنید و به طرف دین و معارف اسلامی سوق بدهید./1330/پ202/ق

ارسال نظرات