۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۹۲۳۲۳
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مجد:

تقوای الهی معیار تشخیص حق و باطل است

تقوای الهی معیار تشخیص حق و باطل است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تقوای الهی معیار تشخیص حق و باطل است، گفت: باتقواترین انسان‌ها بالاترین مقام را نزد خداوند دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مجد استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد جامع غدیر گفت: از مفاهیم عالیه که در قرآن کریم بسیار به آن توصیه و سفارش شده مساله تقوا است.

وی بابیان اینکه تقوای الهی معیار تشخیص حق و باطل است، ادامه داد: تقوا حالتی معنوی و روحانی است که اگر در وجود انسان ظهور کند دنیا و آخرت او تضمین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مجد با استناد به کلام امیر حکمت و بلاغت امیرمومنان علی(ع)، ابراز کرد: حضرت در کتاب شریف نهج‌البلاغه بارها به مساله تقوا اشاره داشتند و تأکید کردند من شما را به تقوای الهی دعوت می‌کنم؛ تنها انسان متقی می‌تواند در مسیر صراط گام بردارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند این قدرت را به انسان داده تا تقواپیشه کند و اشرف مخلوقات باشد، اظهار داشت: انسان اگر از مسیر انسانیت خارج نشود و به دستورات دین عمل کند می‌تواند به مقامی بالاتر از ملائکه دست یابد در غیر این صورت با گام نهادن در مسیر حیوانیت می‌تواند از حیوان هم پست‌تر شود.

وی با بیان اینکه مؤمن واقعی مقامش از ملائکه هم بالاتر است، گفت: انسان به‌هیچ‌عنوان نباید غرق در مادیات شود، مادی‌گرایی و غفلت از معنویان عاقبت انسان را تباه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مجد با اشاره به اینکه خداوند انسان را آفریده تا به حیات طیبه دست یابد، عنوان کرد: خداوند همه زمینه‌ها را برای آن‌که انسان به حیات طیبه دست یابد مهیا کرده و این خود انسان است که آینده و ابدیت خود را آلوده می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تقوا معیار بزرگی و عظمت انسان نزد خداوند متعال است، باتقواترین انسان‌ها بالاترین مقام را نزد خداوند دارند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید تقوا را بشناسد تا بتواند آن را کسب کند، بیان داشت: بالاترین نعمت الهی به انسان نعمت هدایت است تا بتواند به مقام تقوا دست یابد بنابراین همه انسان‌ها می‌توانند باتقوا شوند به‌شرط آن‌که بخواهند و بفهمند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات