۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۹۲۳۶۳
خطیب نماز جمعه ساری:

دسته‌بندی و گروه‌بندی سیاسی اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند

دسته‌بندی و گروه‌بندی سیاسی اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند
خطیب جمعه ساری گفت: اختلاف سلیقه، دسته‌بندی، گروه‌بندی و افشاگری سیاسی اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلا یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به موضوع اخلاق در دین مبین اسلام اشاره کرد و آن را جزء مسائل مهم و مورد تأکید دین در جامعه اسلامی دانست.

وی با بیان این که متأسفانه امروز اخلاق در جامعه اسلامی مورد فراموشی قرار گرفته است، افزود: اخلاق حسنه در اسلام از یک جایگاه مهمی برخوردار است، چون اخلاق، ادب و تقوا فروع دین را ارزشمند می‌کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وجود برخی بداخلاقی‌ها زیبنده جامعه اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: باید اخلاق دینی مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد تا شاهد رشد اخلاقی و معنوی در جامعه اسلامی باشیم.

خطیب جمعه ساری با بیان این که دین اسلام با تقوا و اخلاق حسنه دینی ارزش پیدا می‌کند از اخلاق به عنوان نخستین مرتبه دین مبین اسلام یاد کرد و گفت: وجود حسن خلق در انسان‌ها موجب رشد فرهنگی جامعه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی مزمن در جامعه اشاره کرد و با بیان این که وجود چنین مسائلی موجب نگرانی و ناراحتی مردم کشورمان شده است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید با وحدت و همبستگی بیشتر جهت رفع این مشکلات تدبیری اساسی کنند.

حجت الاسلام یوسف پور با تأکید براین که اختلاف سلیقه، دسته‌بندی، گروه‌بندی و افشاگری سیاسی اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه وجود درگیری و تخریب در جامعه موجب نگرانی مردم کشورمان در چنین شرایط سختی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در شرایط فعلی کشور همه باید به دنبال رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم باشند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی آحاد جامعه به ویژه مسؤولان و مدیران کشور باید تقوا و اخلاق حسنه را مورد توجه قرار دهند.

خطیب جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که بی حجابی ام الفساد است، بیان داشت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تبلیغ فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی بهره گرفته شود.

وی با بیان این که بی حجابی جامعه را فاسد می‌کند، گفت: بی‌حجابی و بدحجابی بزرگ‌ترین حلقه دشمن برای فاسد کردن نسل و جامعه است که باید هوشیار باشیم./950/پ202/ب1
ایمانی
ارسال نظرات