۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۹۲۳۷۰
امام جمعه موقت تبریز:

عذر مسؤولان تنبل و محافظه کار بدون هیچ تعللی خواسته شود

عذر مسؤولان تنبل و محافظه کار بدون هیچ تعللی خواسته شود
حجت الاسلام مطهری‌اصل با بیان این‌که عذر مسؤولان تنبل و محافظه کار باید خواسته شود، گفت: تنها راه پیروزی و موفقیت قطع امید از غرب و تکیه بر ظرفیت های داخلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام تاریخی مردم قم علیه رژیم ستمشاهی در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۶ اظهار داشت: مردم تبریز نیز برای گرامیداشت چهلم شهدای قم، قیام تاریخی 29 بهمن 56 را خلق کردند که مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به این‌که امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد: برخی ‌ در داخل و خارج چنین ادعا می کنند که انقلاب اسلامی رو به افول است، اما حقیقت غیر از آن است و شواهد نشان می دهد که انقلاب اسلامی زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم کرده است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی یک حرکت مردمی بوده و روز به روز بر عزت و اقتدارتش افزوده می‌شود، تصریح کرد: قدرت نظامی، ورزشی، علمی و حتی اقتصادی انقلاب اسلامی نشان از پیشرفت‌های 40 ساله نظام است که دشمن تحمل دیدن این همه اقتدار را ندارند.

حجت‌الاسلام مطهری‌اصل با بیان این‌که نظام اسلامی با ضعف مدیریت در برخی عرصه‌ها نیز همراه بوده است، افزود: گاهی اوقات برخی مسؤولان کند پیش رفته‌اند و برخی سوءمدیریت‌ها باعث مشکلاتی در جامعه شده است، اما نسل پرشور سوم و چهارم انقلاب در صحنه هستند و فعالانه در عرصه های مختلف افتخارآفرینی می کنند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که تمام تلاش دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی قبل از فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی آن است، گفت دشمنان داخلی و خارجی انقلاب بدانند که به کوری جشم استکبار جهانی جشن چهل سالگی انقلاب با عظمت هر چه تمام امسال برپا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم را ضرورتی فوری برای مسؤولان دانست و اظهار داشت:  همه انتظار داریم دولت کارآمدی خود را نشان دهد و مطالبه مردم را با فوریت تحقق بخشد، چراکه یکی از پایه‌های اساسی انقلاب کارآمدی دولت است.

حجت‌الاسلام مطهری‌اصل ادامه داد: دولت باید به گونه‌ای باشد تا مردم، حس رضایت و اعتماد نسبت به نظام اسلامی داشته باشند، البته استاندار جدید آذربایجان‌شرقی که تازه نفس است تلاش های لازم را برای رفع مطالبات مردم استان دارد، اما نیازمند یک کار جهادی و انقلابی در عرصه خدمتگزاری هستیم.

امام جمعه موقت تبریز با تشریح شاخصه‌های یک مسؤول انقلابی اظهار داشت: خدمت به مردم و رعایت حق‌الناس یک عبادت است و این امر باعث افزایش مقام افراد نزد پروردگار می‌شود، روحیه تلاش و مجاهدت باید میان مسؤولان جاری باشد تا مطالبات به حق مردم تحقق یابد.

وی با بیان این‌که عذر مسؤولان تنبل و محافظه کار باید بدون هیچ تعللی خواسته شود، افزود: بهتر است به جای چنین افرادی از مدیرانی با منطق و ریسک بالا و رو به جلو حمایت شود، باید دانست که تنها راه پیروزی و موفقیت قطع امید از غرب و تکیه بر ظرفیت های درونی کشور است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت صداقت و مردمی بودن مسؤولان در نظام اسلامی، گفت: نباید با وعده‌های توخالی و غیر قابل تحقق، اعتماد مردم از نظام سلب شود، البته باید نمایندگان مردم و مسؤولان دولت هرچه در توان دارند به صورت شبانه‌روزی برای رفع نیازهای ملت داشته باشند.

حجت الاسلام مطهری اصل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ دی سالروز صدور دستور رضاخان قلدور مبنی بر کشف حجاب اظهار داشت: برخلاف تصور شاه خائن پهلوی؛ نه تنها با بی‌حجابی کشور پیشرفت نکرد بلکه روز به روز فساد افزایش یافت، البته امروز نیز برخی افراد از روی عناد با احکام دین همان سخنان توخالی را تکرار می کنند.

وی ادامه داد: موجب تعجب است که هنوز عده ای هستند که سخن از حجاب اجباری مطرح می‌کنند؛ یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که زنان با حجاب کامل در تمامی عرصه ها فعالانه حضور دارند؛ البته برخی مردان هستند که به بی‌حجابی زنان دامن می‌زنند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که گاهی به بهانه دفاع از حقوق زنان، بدترین خیانت‌ها در حق این قشر صورت گرفته است، گفت: در هر کاری افراط و تفریط عامل انحراف است، اگر حجاب نباشد دیگر نباید انتظار عطوفت و اخلاق در جامعه را داشت، مگر می‌شود هر طوری که دوست داریم در خیابان‌ها رانندگی کرده و بگوییم به کسی ربطی ندارد./935/پ310/ب1

ارسال نظرات