۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۹۲۳۷۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

غرب آسیا به برکت مقاومت ملت ایران به گورستان آرزوهای آمریکا تبدیل شده است

غرب آسیا به برکت مقاومت ملت ایران به گورستان آرزوهای آمریکا تبدیل شده است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه به برکت مقاومت، غرب آسیا گورستان آروزهای آمریکا تبدیل شده است،دستاوردهای انقلاب اسلامی را حاصل کیمیای مقاومت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا» گفت: دعوت به تقوای الهی، بهزیستی مؤمنانه و بهره مند شدن از سبک زندگی ایمانی و خداپسند جلوه های گوناگونی دارد که مظهر آن حرکت در خط بندگی است؛ تقوا همه بخش های زندگی انسان مؤمن را پوشش داده و یکی از روشن ترین جلوه های آن حفظ وحدت است.

وی با بیان این که ما باید وحدت خود را حول محور امامت و ولایت و مبانی قرآنی حفظ کنیم، ادامه داد: جامعه مؤمن باید قدردان اخوت و برادری خود بوده و با جدیت از آن مراقبت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره با انتصاب خود به امامت جمعه تهران اظهار داشت: از رهبر عالیقدر و حکیم ملت ایران بخاطر اعتمادشان صمیمانه تشکر می کنم و امیدوارم با دعای ایشان و ملت مؤمن ایران در انجام این وظیفه بزرگ موفق باشم؛ بنده در این راه به نقد مشفقانه ملت ایران نیازمند هستم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که وظیفه ما حفظ و صیانت از نماز جمعه به عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: ما باید در جهت کیفی سازی نماز جمعه تلاش کنیم؛ نماز جمعه باید باشکوه، شیرین، صمیمی، رحمانی و با صلابت برگزار شد، بر این اساس ائمه جمعه، ستادهای نماز جمعه و آحاد مؤمنان برای برگزاری باشکوه تر این فریضه الهی باید تلاش کنند و مردم با نظرات خود خطبا و مسؤولان نماز جمعه را یاری دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به نارضایتی مردم از وجود میله های میان نمازگزاران و مسؤولان تأکید کرد: با پیگیری های لازم دو ردیف از میله ها برداشته شده است و بسیاری از مسؤولان میان مردم نشسته اند؛ ارتباط میان مردم و مسؤولان باید در نهایت صمیمیت باشد و ما امیدواریم هم فاصله های ظاهری و هم فاصله های باطنی میان مردم و مسؤولان برداشته شود تا همه آحاد جامعه به صورت یکپارچه کنار هم بوده و راه نهضت الهی خود را با نشاط بیشتری ادامه دهند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، عنوان کرد: امسال باید بهمن متفاوتی داشته باشیم، زیرا امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است؛ در 22 بهمن فرمان خداوند در مملکت مستقر و طاغوت خوار و ذلیل شد، بر این اساس این روز بزرگ مصداق «یوم الله» بوده و باید به خوبی گرامی داشته شود؛ در تاریخ ملت عزیز ما هیچ ماهی همانند بهمن و هیچ روزی همانند 22 بهمن نیست.

وی با اشاره به این که دشمن امروز از حضور ملت ایران در عرصه ها و صحنه های مختلف به خشم می آید، ابراز کرد: مردم ایران در طول تاریخ انقلاب همواره با حضور خود باطل السحر فتنه ها و توطئه ها را فراهم آورده اند؛ دشمنان از حضور، مقاومت و پاسداری مردم از انقلاب اسلامی به خشم می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری دستاوردهای انقلاب اسلامی را حاصل کیمیای مقاومت مردم ایران دانست و گفت: ملت ایران روزهای تلخ سازش با استکبار، حقارت، تاراج عظمت، نوکری آمریکا و دوستی با صهیونیست ها را از یاد نخواهد برد؛ ما آن روزگاری را که طاغوت ها با وادادگی در برابر آمریکا ملت را تحقیر کرده و آزادی آن ها را در گوشه زندان ها و شکنجه گاه ها ذبح می کردند را فراموش نمی کنیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به منزله تولد دوباره ملت بود که با راهنمایی انسانی عارف، آزاده و عبد صالح خدا امام خمینی(ره) به دست آمد؛ ایشان نسخه نجات ملت را از نص قرآن و عترت استخراج کرد و در اختیار ملت قرار داد و مردم هم در این راه عظیم جان و جانان خود را تقدیم کردند.

وی با اشاره به این که استقلال امروز ملت ایران حاصل مقاومت آن ها است، مطرح کرد: ما امروز در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و بنیان های اقتصادی روی پای خود ایستاده ایم و ملت های جهان این موضوع را به صورت واضح مشاهده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان این که تمدن اسلامی در حال رشد کردن بوده و تمدن غرب رو افول می رود، تصریح کرد: ماجرای خروج زبونانه نیروهای آمریکا از منطقه، حضور شبانه، دزدکی و حقیرانه رییس جمهور عجیب آمریکا و اعترافاتش در عراق نشانگر خفت و خواری تمدن غرب است؛ نیروهای آمریکایی جز نکبت و بدبختی چیزی همراه خود ندارند، زیرا این نیروهای پلید در هر کجای عالم که حضور یافتند برای مردم آن منطقه تنها بدبختی به همراه آورده اند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که به برکت مقاومت ملت ایران غرب آسیا به گورستان آرزوهای آمریکا تبدیل شد، اظهار داشت: امروز مشاهده می کنیم که رژیم صهیونیستی در برابر ملت ما روزهای سختی را پشت سر می گذارد و جبهه مقاومت به زنجیره طلایی مقاومت تبدیل شده و دشمن را با قدرت به عقب می راند.

وی با بیان این که ملت ایران شهد شیرین مقاومت را چشید و هم اکنون شاهد ثمرات ان در عرصه بین الملل است، اضافه کرد: ملت ما الگوی مقاومت در منطقه است؛ امروز کسانی که ادعای سیادت در منطقه را داشتند، دچار بحران موجودیت شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان این که مسؤولان با اعتماد به جوانان نسخه مقاومت را تکمیل کنند، گفت: مسؤولان باید به ظرفیت های داخلی تکیه داشته باشند و با مجاهدت بیشتر، توکل بر خدا و تقویت مهربانیشان در برابر مردم به جنگ با تحریم ها بروند./841/پ201/ق

ارسال نظرات